Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Četri pretendenti konkursā par Rail Baltica stacijas lidostā „Rīga” būvuzraudzību

8. Septembrī, 2020

Atklātā konkursā par Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību pieteikumus iesnieguši 4 pretendenti. Konkursanti izveidojuši apvienības, kas pārstāv 5 valstu - Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas - būvuzraudzības profesionāļus.
Uzraudzības darbi būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.


„Konkursā tiek nodrošināta konkurence starp vadošajiem Eiropas un Latvijas būvuzraudzības ekspertiem. Stacija starptautiskajā lidostā „Rīga” būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā.  Tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas tiks savienots ar lidostas infrastruktūru un piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem. Latvijas mērogā unikāla būs arī 10 m augstas estakādes izbūve, kas sāksies pie Mazās Gramzdas ielas un turpināsies visā lidostas teritorijā 2 km garumā.
Kā redzams, projekts ir sarežģīts, un konkursam saņemtie pieteikumi sniedz pārliecību, ka mums būs iespēja izvēlēties labāko pretendentu. Plānojam līgumu ar uzvarētāju noslēgt 2020. gada decembrī, lai tas varētu sākt šī projekta posma būvdarbu kvalitātes uzraudzību atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām,” komentē Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Līguma izpildes laiks ir 10 gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām. Pirmās kārtas inženiertehniskā un būvuzraudzības provizoriskā līguma cena ir noteikta 600 tūkst. eiro (ar PVN).

Jau ziņojām, ka Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas šogad jūlijā izsludināja atklātu konkursu par Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību, izvirzot konkursantiem augstas prasības. Kandidātam  pēdējo 7 gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 m2 lielu sabiedrisko celtņu izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz 3 milj. eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019. gadā.  

Atgādināsim, ka šobrīd turpinās arī starptautisks konkurss, kura gaitā tiks izvēlēts būvdarbu veicējs Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītajai infrastruktūrai. Konkursa otrajai kārtai kvalificējušies11 kandidāti no 8 valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas. Līdz 15. septembrim pretendentiem jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums Rail Baltica projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas. 2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.
Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēc tam sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot   lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.