en

Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Eiropas Dzelzceļa līnijas apbalvo Latvijas labākās jaunās inženierbūves

8. Martā, 2018

Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas pasniedza balvas Latvijas labākajām jaunajām inžerierbūvēm 7. martā notikušajā Latvijas labākās būves konkursa „Latvijas Būvniecības Gada balva 2017” laureātu un konkursa „Gada būvinženieris  Latvijā 2017” uzvarētāju godināšanas svinīgajā pasākumā.


(Foto: biedrības „Building Design and Construction Council” preses foto)

SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna (attēlā) svinīgajā pasākumā atzīmēja izcilāko inženieru veikumu, radot jaunas inženierbūves un norādot, ka „mūsu valsts gatavojas savai simtgadei, bet Eiropas Dzelzceļa līnijasRail Baltica projekta ieviesējs gatavojas simtgades lielākā un vērienīgākā projekta būvniecībai. Tāpēc mums, kā būvdarbu pasūtītājiem, ir būtiski zināt, ka Latvijā ir pieejami augsti kvalificēti inženieri, un būs visas nepieciešamās kvalifikācijas un prasmes, lai kopā veiksmīgi realizētu šo gadsimta projektu”.
Jau iepriekš ziņots, ka jaunbūvējamās Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekts ir viens no izaicinošākajiem projektiem Baltijas valstīs, tai skaitā – Latvijā - ne tikai tā vēriena, bet arī veicamo būvniecības darbu ziņā. Lielākie projekta izaicinājumi ir komplicētie izbūves risinājumi, kuros Rail Baltica trasei jāšķērso sarežģīti vides apstākļi vai esošā ceļu un dzelzceļa infrastruktūra. Rail Baltica trase Latvijā būs 263 km gara, un tās garumā būs jāuzbūvē ap 130 autoceļu šķērsojumi pār dzelzceļu (ap 50 no tiem ir valsts nozīmes autoceļi), pāri upēm būs jāuzbūvē vairāk nekā 30 tiltu, kā arī Rīgā, Torņakalnā, tiek plānots pirmais pazemes dzelzceļa tunelis Latvijā.  Tādēļ būs nepieciešamas plašs speciālistu loks ar zināšanām būvniecības risinājumu ieviešanā.



Eiropas Dzelzceļa līnijas pasniedza balvas nominācijas „Jauna inženierbūve” pirmās vietas ieguvējam par Augšlīgatnes jaunā tilta izbūvi (pasūtītājs VAS LVC. Projekts: Ģirts Šķupelis, „Projekts 3”. Būvnieks: „Tilts”, projekta vadītājs Artjoms Gridņevs. Būvuzraudzība: „Firma L4”, Juris Rozīte). Otro vietu ieguva ūdensvada izbūves projekts Rīgā, Krustpils ielā no Maskavas un Krustpils ielas krustojuma līdz Granīta un Malēju ielas krustojumam, Rīga. Savukārt trešā vieta: transformatoru apakšstacijas „Skanste” (Lapeņu iela 22, Rīgā) projektam, bet atzinība par inovācijām tika GMP laboratorijas projektēšanas un izbūves projektam iVF Riga klīnikā (Zaļā iela 1, Rīgā).

Konkursa „Latvijas Būvniecības Gada balva 2017” GRAND PRIX ieguva rekonstruētā VEF Kulltūras pils un atjaunotā viesnīcas „Grand Hotel Kempinski Riga” ēka Rīgas vēsturiskajā centrā.

Konkurss „Latvijas Būvniecības Gada balva 2017” aptver daudzveidīgo ēku tipoloģiju un novērtē Latvijas būvnieku sasniegumus ne tikai valsts teritorijā, bet arī ārpus tās robežām. Konkursu „Latvijas Būvniecības Gada balva 2017”, kurš norisinājās jau 4. gadu, organizēja biedrība „Building Design and Construction Council” sadarbībā ar Rīgas domes Īpašuma departamentu, LR Ekonomikas ministriju, LR Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju, Latvijas Darba Devēju konfederāciju, biedrību „Zaļās mājas”, Valsts kultūras pieminekļu un aizsardzības inspekciju, aģentūru „Live Rīga”.

Svinīgā apbalvošanas ceremonijā piedalījās valsts institūciju un pašvaldību pārstāvji, diplomāti, lielu uzņēmumu vadītāji, būvnieki, nekustamo īpašumu attīstītāji, arhitekti un viesi no visas Latvijas.

Plašāka informācija par konkursu: www.buvniekupadome.lv