en

Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Fotogalerija: konkursanti apskata sarežģītākās Rail Baltica Centrālās stacijas pārbūves vietas

2. Oktobrī, 2018

To sešu starptautisku apvienību pārstāvji, kas kvalificējušies konkursa Rail Baltica Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanai un būvdarbiem, no 19. līdz 27. septembrim klātienē apskatīja sarežģītākās pārbūves vietas stacijā un tās apkaimē, lai spētu pilnvērtīgāk sagatavoties tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanai.

Otrajā konkursa kārtā piedalās augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā, apvienībās iekļāvušies arī Latvijas lielākie būvuzņēmēji un eksperti. Plānotās pārbūves vietas, t.sk. sarežģītākās no tām:  pārbūvējamo Dzirnavu ielas pārvadu, Centrālās stacijas ēku no pagraba līdz bēniņiem,  jaunbūvējamo estakādi gar autoostu, sliežu ceļus, kur izbūves laikā jānodrošina nepārtraukta vilcienu kustība, u.c. apmeklēja pārstāvji no:

  •  Piegādātāju apvienības „BASA” (AS „BMGS” (Latvija); AS „A.C.B.” (Latvija); SIA „STRABAG” (Latvija); SIA „AECOM Baltics” (Latvija)).
  • Personu apvienības AB „Kauno tiltai” (Lietuva); „Comsa” S.A.U. (Spānija); „Trakcja PRKil” Spolka akcyjna (Polija); UAB „Geležinkelio tiesimo centras” (Lietuva); SIA „Ceļu būvniecības sabiedrība „IGATE”” (Latvija).
  • Piegādātāju apvienības „Acciona Mostostal Skonto Būve” (Acciona Construccion S.A. (Spānija); Mostostal  Warszawa S.A. (Polija); SIA „Skonto Būve” (Latvija)).
  • Personu apvienības „BESIX RERE GROUP” (N.V. BESIX S.A. (Beļģija); SIA „RERE BŪVE” (Latvija)).
  • Personu apvienības „ITL Rail Baltica” (Gulemark Agir Sanay Insaat ve Taahhut A.S. (Turcija); ASTALDI S.p.A. (Itālija); AS „LNK Industries” (Latvija); Ceļu būves firma SIA „BINDERS” (Latvija); SIA „ARČERS” (Latvija)).
  • Piegādātāju apvienības „COPISA – BASQUE – UPB – Tilts” (AS „UPB” (Latvija); SIA „Tilts” (Latvija); COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA, S.A. (Spānija);  ALTUNA Y URIA S.A. (Spānija); CYCASA, S.A. (Spānija); LAGUNKETA SOCIEDAD ESTUDIOS Y SERVICIOS PARA LA CONSTRUCION, S.A. (Spānija)).

Jau ziņojām, ka pretendentiem līdz šī gada beigām jāsagatavo iesniegšanai tehnisko piedāvājumu, pievienojot projektēšanas un būvdarbu izpildes laika grafiku, projektēšanas un būvdarbu veikšanas koncepciju, projekta organizācijas shēmu un aprakstu, videi draudzīgu būvdarbu veicināšanas aprakstu, darba aizsardzības programmu, vides aizsardzības programmu, kā arī citus nepieciešamos dokumentus. Tāpat no pretendentiem tiek gaidīts finanšu piedāvājums, kas ietver pilnīgi visas izmaksas, kuras ir nepieciešamas un pietiekamas, lai nodrošinātu kvalitatīvu iepirkuma līguma izpildi.  
Iepirkuma 2. kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un  būvdarbi. Realizējot šo projektu, Rīga kā Latvijas galvaspilsēta iegūs ļoti nozīmīgu potenciālu – Baltijas centrālais transporta mezgls. Tas nozīmē – iegūt lielas Rīgas centra attīstības iespējas.
Līguma slēgšana ar Rail Baltica Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. – 2020.gadā un būvdarbus 2021. – 2022.gadā. 

Piedāvājam apskatīt foto galeriju (Foto: J. Freimanis, EDZL)

Konkursanti apskata Rail Baltica stacijas pārbūves vietas 14