Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Pabeigti būvniecības pamatrisinājumi Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektā

12. Jūnijā, 2020

Būvnieku pilnsabiedrība BERERIX ir pabeigusi Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projekta būvniecības pamatrisinājumu (Master Design) izstrādi. To veido aptuveni 35% no projektēšanas apjoma un ietver būvdarbu specifikācijas. 2020. gada jūnijā pasūtītājs Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvniecības un kvalitātes uzraudzības veicēji no Egis-Deutche Bahn ir uzsākuši pamatrisinājumu izvērtēšanu.

BERERIX inženieri un projektētāji, īsā un ļoti intensīvā darba posmā, sadarbojoties ar RB Rail, Eiropas Dzelzceļa līnijas un Latvijas Dzelzceļš, izstrādāja jaunus būvprojekta risinājumus, kas būtiski paaugstina Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas un ar to saistīto objektu drošību, darba efektivitāti un izmantošanas iespējas nākotnē. Šī darba posms nu ir noslēgts un mēs sākam gatavoties reālajiem būvdarbiem.  Esam pielāgojuši arī mūsu darbu plānu tam, lai iekļautos laika grafikā un projektu nodotu 2025. gada vasarā,”  komentē Niks De Rūks (Nick De Roeck), pilnsabiedrības BERERIX direktoru padomes vadītājs.

Pirmie sagatavošanas un būvniecības darbi sākies jau šī gada rudenī. BERERIX projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz pat 2021. gada pavasarim, kad sāksies pilna apjoma būvniecības darbi.

Būvprojekta pamatatrisinājumos iekļautas daudzas vērienīgas izmaiņas, lai būtiski uzlabotu jaunās stacijas funkcionalitāti un drošību.  Lielākās izmaiņas ir 4 sliežu ceļu, lai nodrošinātu Rail Baltica starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu. Jaunajā projektā būtiski paaugstināti stacijas kā nozīmīga  civilās infrastruktūras objekta drošības parametri. Kā arī iekļauts Air-To-Rail risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju droši nogādāt bagāžu no lidostas uz staciju un otrādi -  bez pasažieru iesaistīšanās. Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Pēdējo mēnešu laikā BERERIX inženieru komanda ir intensīvi strādājusi, lai nodrošinātu arī dažādus risinājumus un alternatīvas nozīmīgiem pilsētvides jautājumiem, kurus skar Rail Baltica projekts. Piemēram, gājēju plūsmas organizēšanai, velosatiksmes plānošanai, multimodāla satiksmes mezgla izveidei, u.c. Pateicoties komandas plašajai pieredzei, šādus risinājumus BERERIX var piedāvāt savlaicīgi, precīzi un atbilstoši ES projekta prasībām un izmaksu atbilstības nostādnēm. COVID-19 pandēmijas laikā darbs noritēja atbilstoši vadlīnijām un visas sanāksmes notika tikai attālināti, nemainot plānus būvniecības pamatrisinājumu (Master Design) iesniegšanas laika grafikam.

Atgādināsim, ka  pilnsabiedrība BERERIX  Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvniecības tiesības ieguva starptautiska iepirkuma rezultātā, un 2019. gada 29. maijā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdza līgumu ar starptautiskā iepirkuma konkursa uzvarētāju. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju. Pilnsabiedrība projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. PLH Arkitekter  kā meta autori uzrauga ieceres īstenošanu.
Skat.zemāk jaunās stacijas vizualizācijas.

Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis BESIX Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas būvnieks Rizzani de Eccher, ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
BERERIX ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu Crew kopā ar Latvijas Arhis Arhitekti. Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi Greisch, TUC Rail, itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi Ceļuprojekts un BICP. Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no TUC Rail, sadarbojoties ar Konstruktionsgruppe Bauen Latvija. Ēkas inženiertīklus izstrādā Belam-Riga. Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - Ceļuprojekts, Citrus Solutions, O3FM, Sprinkleru serviss, Aqua-Brambis, Elsana, Karlis, Arhis MEP.
Kopš 2020. gada janvāra BERERIX intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu Egis-Deutche Bahn, ko veido EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International. Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti  Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.

Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.

Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projekta vizualizācijas (izstrādājis BERERIX):


Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projekta vizualizācijas (izstrādājis PLH Arkitekter):