Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica kompensēs koku noņemšanu teju 100 000 eiro apjomā

7. Aprīlī, 2020

Rail Baltica infrastruktūras starptautiskajā lidostā „Rīga” projektētājs – apvienība PROSIV saņēmusi Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas atļauju 410 koku izciršanai ārpus meža zemes projekta 1. kārtas būvniecībai 2.5 km garā dzelzceļa trases posmā no Zolitūdes ielas līdz topošajai Rail Baltica stacijai lidostā.
Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas
 - aicina pašvaldību līdzekļus teju 100 000 eiro apmērā ieguldīt apzaļumošanā un labiekārtošanā.

Rīgas domes komisija, izsniedzot atļauju, secinājusi, ka nav iespējams izveidot dzelzceļa trasi bez šo koku noņemšanas, to ciršana paredzēta maksimāli kompaktā koridorā, kāds iespējams, lai nodrošinātu dzelzceļa tehniskos parametrus un nodrošinātu dzelzceļa drošu ekspluatāciju. Pašvaldība noteikusi zaudējumu atlīdzības apmēru 98 053,58 EUR par dabas daudzveidības samazināšanu saistībā ar koku ciršanu.

Kaspars Vingris, uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs, norāda: „Dzelzceļš nevar līkumot starp kokiem, tādēļ to būvē maksimāli taisnu.  Turklāt dzelzceļa būvniecības tehniskie un drošas ekspluatācijas nosacījumi paredz arī izveidot dzelzceļa nodalījuma joslu, kurā nedrīkst būt koki, kas var apdraudēt un paralizēt satiksmi (lūztot vētrā, piemēram). Esmu pārliecināts, ka, neskatoties uz koku izciršanu, Rīgas pilsētas apkārtējās vides ainaviskā, dendroloģiskā un ekoloģiskā situācija ilgtermiņā tiks atjaunota un pat uzlabota mūsdienu pilsētvides prasībām visatbilstošākajā veidā. To nodrošinās pašvaldības aprēķinātais atlīdzības apmērs, kas no projekta īstenošanas līdzekļiem tiks samaksāts Rīgas domei. Mēs, kā projekta īstenotājs, darīsim visu, lai turpinātu uzraudzīt šī projekta darbu gaitu, tai skaitā, lai būvniecības laikā ar lielu rūpību attiektos  pret apkārtējo vidi.”

Jau ziņojām, ka Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā "Rīga" projektēšanas darbi tuvojas finišam, un 2019. gada novembrī tika izsludināts starptautisks konkurss būvniecības darbu veicēju atlasei. Šī projekta ietvaros sešās kārtās paredzēts, ka vispirms tiks būvēta Rail Baltica stacijas ēka lidostā, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot   lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.