Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšana veikta 20% apjomā

10. Decembrī, 2019

Šobrīd veikti 20% no Rail Baltica  Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbu apjoma. Pilnsabiedrība  BERERIX ir noslēgusi teritoriju, sliežu, pazemes telpu u.c. infrastruktūras topogrāfiskās izpētes un uzmērīšanas darbus.  Uzņēmuma komanda ir sākusi ģeotehniskās izpētes darbus, tostarp Daugavas gultnes izpēti nākotnes tilta balstu būvniecībai. Turpinās projektēšanas darbs, t.sk. konsultācijas ar visām iesaistītajām pusēm, lai apzinātu to vajadzības un prasības projektā, izvērtētu tās un integrētu tehniskajos risinājumos. Visi darbi norit būvprojektēšanas pamatrisinājumu izpētes un projektēšanas  ietvaros.

“Mūsu komanda strādā ļoti intensīvi, lai projektēšanas darbi noritētu bez aizķeršanās un paredzētajos termiņos. Esam izveidojuši spēcīgu starptautisko un vietējo profesionāļu komandu, kurus rūpīgi izvēlējāmies jau  projekta sākumā, apzinoties visas projekta vajadzības un ekspertu pieredzi katram savā specifiskajā jomā. Projekta vadības grupa ir pieredzējusi un īstenojusi ļoti lielus “projektē un būvē” (design and build) objektus daudzviet pasaulē. Mēs esam pilnībā pārliecināti, ka īstenosim projektu laikā, arī pateicoties konstruktīvajai un profesionālajai sadarbībai ar klienta komandu (Rail Baltica projekta īstenotāju Latvijā - SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) -red.), un citām iesaistītajām pusēm, kuras ir ieinteresētas šī vēsturiskā projekta veiksmīgā norisē,” komentē BESIX Eiropas reģiona vadītājs Niks De Rūks (Nick De Roeck), pilnsabiedrības BERERIX Uzraudzības padomes vadītājs.

BERERIX plāno 2020. gada februārī noslēgt 30-35% no projektēšanas darbu apjoma un pabeigt būvdarbu specifikācijas. Būvprojekta pamatrisinājumu plāns tiks iesniegts pasūtītājam (EDZL), lai sāktu detalizētu būvprojekta izstrādi, kā arī būvdarbu plānošanu. Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz pat 2021. gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020. gada 3. ceturksnī.

Projekta īstenošanai BERERIX ir piesaistījis atzītus profesionāļus un savas jomas līderus. Arhitektūras risinājumus nodrošina starptautiskais arhitektu birojs Crew Architects, kas ir atzīti profesionāļi tieši dzelzceļa staciju plānošanā. Crew Architects strādā ciešā sadarbībā ar vietējo arhitektu biroju Arhis Arhitekti un ainavu arhitektiem Labie koki, lai stacijas risinājumi veiksmīgi iekļautos Rīgas pilsētas vaibstos. Konstrukciju risinājumus nodrošina starptautiski atzīti uņēmumi - itāļu DEAL (Rizzani de Eccher grupas uzņēmums), beļģu Greisch un TUC Rail, kā arī Latvijas uzņēmumi Ceļuprojekts un BICP. Par dzelzceļa risinājumiem atbild Beļģijas vadošie eksperti no TUC Rail sadarbībā ar Konstruktionsgruppe Bauen Latvija un Belam-Rīga. Pilsētas infrastruktūras risinājumus izstrādā Ceļuprojekts, Citrus Solutions, Aqua-Brambis, Elsana, Kārlis, Arhis MEP un citi.

Pilnsabiedrībā BERERIX apvienojies Beļģijas būvnieks BESIX Group un nacionālais būvnieks RERE Būve  ar mērķi īstenot projekta Rail Baltica nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību. Pilnsabiedrība izvēlēta par piemērotāko partnerības formu, kas ļauj vislabāk īstenot projektu, izmantojot starptautiskās komandas zināšanas un pieredzi, nodrošinot pilnu atbildību, drošību un kvalitāti, kā arī kontroli pār projekta īstenošanas termiņiem.

Atgādināsim, ka  pilnsabiedrība BERERIX Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras būvniecības tiesības ieguva iepirkuma rezultātā, un šī gada 29. maijā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdza līgumu ar starptautiskā iepirkuma konkursa uzvarētāju. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju. Pilnsabiedrība projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. 
Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.