Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbs turpinās

30. Martā, 2020

Pilnsabiedrība BERERIX  ir sākusi visintensīvāko darba posmu, kas veltīts Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas un arhitektūras darbiem, nodrošinot tādu darba organizāciju, lai vīruss Covid-19 neietekmētu darba izpildes grafiku.

Lai darbs noritētu kā plānots, arhitekti, projektētāji, inženieri, būvnieki un citi eksperti no Latvijas, Beļģijas, Itālijas un Vācijas strādā attālināti. Pilnsabiedrības partneris Rizzani de Eccher un piesaistītie eksperti no Deal un Crew Architects turpina darbu no vīrusa Covid-19  visvairāk skartā Ziemeļitālijas reģiona. Ierobežojumi, ko radījusi Covid-19 pandēmija pasaulē, ir ietekmējusi arī BERERIX komandas darbu. Inženieru sadarbība notiek attālināti, bet nepārtraukti. BERERIX fokusējas uz darba organizāciju projektēšanā tā, lai nepiedzīvotu darba efektivitātes samazinājumu.

Tāpat BERERIX informē, ka, respektējot visus ierobežojumus un drošības prasības Covid-19 izplatības laikā, pilnsabiedrības eksperti turpina strādāt teritorijās, kur taps Rail Baltica Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija, tilts un tam pieguļošā teritorija, lai nodrošinātu ģeotehnisko izpēti. Marta beigās kā daļa no šī darba tiks pabeigta UXO skanēšana jeb nesprāgušās munīcijas skanēšanas process. Rīgā 1. un 2. Pasaules kara laikā notika aktīva karadarbība un tas nozīmē, ka šajās teritorijās var atrasties nesprāgušas bumbas un munīcija. BERERIX ir veicis izpēti par tolaik izmantotajiem munīciju veidiem, to potenciālo atrašanās zonu, dziļumu un šorīd veic teritoriju skanēšanu. Tā noslēgsies šajā nedēļā.

Atgādināsim, ka  pilnsabiedrība BERERIX  Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvniecības tiesības ieguva starptautiska iepirkuma rezultātā, un 2019. gada 29. maijā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdza līgumu ar starptautiskā iepirkuma konkursa uzvarētāju. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju. Pilnsabiedrība projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. PLH Arkitekter  kā meta autori uzrauga ieceres īstenošanu.
Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.