en

Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

RB Rail vadītājas atkāpšanās nekavēs Rail Baltica īstenošanu

27. Septembrī, 2018

Baltijas valstu kopuzņēmuma a/s RB Rail  izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas atkāpšanās nekavēs projekta Rail Baltica īstenošanu. Viņas vietā uzņēmuma RB Rail padome līdz jaunā vadītāja stāšanās amatā norīkojusi RB Rail valdes locekli un finanšu direktoru Ignasu Deguti (Ignas Degutis).

B. Rubesa 27. septembrī iesniedza kopuzņēmuma padomei atlūgumu, kas stājas spēkā ar tā iesniegšanas brīdi.
Pēc tam, kad B. Rubesa paziņoja par savu atkāpšanos no amata, situāciju komentēja Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas  (EDZL) valdes loceklis Andris Linužs (attēlā), sakot, ka šis lēmums esot bijis pārsteigums, jo viņa savas amata pilnvaras nolikusi mēnesi pirms to termiņa beigām.
„Nav skaidrs, kāpēc sperts šāds solis laikā, kad projekta attīstīšanā katra diena ir no svara,” teica Linužs.

Viņš atgādināja, ka Latvijas valsts kopš 2015. gada ir mērķtiecīgi attīstījusi projektu un guvusi panākumus, tā, piemēram, mūsu valsts bija pirmā, kas apstiprināja Rail Baltica trases novietojumu, tāpat esam noslēguši pirmo projektēšanas līgumu par stacijas izveidi lidostā „Rīga” un Rail Baltica  Centrālās stacijas Rīgā, kas būs projekta sarežģītākais objekts, jo tiks realizēts  blīvā pilsētvidē un kultūrvēsturiskā centrā, projekta realizēšanai nule kā - 22. septembrī - izsludināta iepirkuma 2. kārta, kurā piedalās 6 starptautiskas apvienības.
Rail Baltica projekta realizēšanā ir konkrēti sadalītas atbildības, un EDZL strādā ar t.s. punktveida objektiem: dzelzceļa stacijas lidostā „Rīga” izveidi (pašlaik norit projektēšanas darbi, lai no 2020. gada sāktu būvniecību), Rīgas Centrālo staciju (projektēšana no 2019., būvniecība – no 2021. gada), arī Salaspilī iecerētā Rail Baltica loģistikas centra izveidei jau izstrādāts konkrēts darbu grafiks, kas apliecina, ka Salaspils kravu terminālis iekļaujas globālā projekta īstenošanas laika grafikā. Paredzēts, ka termināla teritorijas attīstības un būvniecības ieceres izstrāde ilgs līdz 2020. gada beigām, operatora piesaiste notiks 2021. gadā, būvprojektu izstrāde - līdz 2023. gada beigām, lai līdz 2026. gadam veiktu būvdarbus un varētu Salaspils kravu termināli nodot ekspluatācijā līdz ar kravu vilcienu apgrozījuma uzsākšanu 2027. gadā, kā prognozēts a/s RB Rail sagatavotajā biznesa plānā.
 „Rail Baltica projekts nevar apstāties, jo Latvijas iedzīvotāji tam ir izteikuši atbalstu: projektā tiek saskatītas Latvijas nākotnes iespējas un ieguvumui, un Latvijā  kopumā 92% iedzīvotāju atbalsta šo dzelzceļa projektu, izteikti pozitīvi - 64%, Rīgā pat vairāk – 71%,” piebilst EDZL valdes loceklis.

Viņš vēlreiz uzsvēra, ka šobrīd Latvijā projekts tiek attīstīts atbilstoši apstiprinātajam globālā projekta laika grafikam.  „Protams, tik apjomīgā un unikālā starpvalstu projektā pastāv zināmas katras valsts intereses, jo esam konkurentes, t.sk. uz kravu, pasažieru pārvadājumiem, bet visas domstarpības ir  jārisina diplomātiski un domājot par kopējo ieguvumu. Skaidrs, ka tas nav viegls uzdevums. Tādēļ augstu novērtējams ir Rubesas k-dzes ieguldījums, izveidojot profesionālu komandu, kā arī iesaistot projektā arī Poliju un Somiju,” teica A. Linužs.

Atgādināsim, ka B. Rubesa RB Rail  izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas amatā tika iecelta 2015.gadā, un viņas pilnvaru termiņš beidzās 28. oktobrī. Uzņēmuma padome RB Rail vadītāja meklēšanai jau bija nolīgusi personāla atlases uzņēmumu Amrop. Līdz jaunā vadītāja stāšanās amatā laikam RB Rail vadības groži uzticēti I. Deguta rokās.