Projekta jaunumi

Zemes ierīcības un mērniecības pakalpojumus Rail Baltica projektam sniegs četri uzņēmumi

5. Jūlijā 2017. g.

Noslēdzies atklātais konkurss „Zemes ierīcības projektēšanas, kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbu veikšana nekustamajiem īpašumiem, kas ir saistīti ar Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecību”. Pēc iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas jaunbūvējamās Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas Rail Baltica īstenotājs Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas slēgs vispārīgo vienošanos par darbu veikšanu ar četriem pretendentiem: SIA A2 Grupa, SIA Latvijasmernieks.lv, SIA Metrum un SIA Delta Kompānija.
 

Agnis Driksna, Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors, pēc konkursa rezultātu izvērtēšanas teica: “Noslēdzot šo iepirkumu, Eiropas dzelzceļa līnijas ir nodrošinājušas neatkarīgas un profesionālas zemes ierīcības pakalpojumu un mērniecības pakalpojumu komandas, lai veiktu mērniecības un zemes ierīcību gadījumos, kad Rail Baltica izbūvei nepieciešama zemesgabala daļa/-as, un jāveic zemes ierīcības izstrādes un zemes robežu kadastrālās uzmērīšanas darbi. Īpašniekiem nebūs jāveic šo darbu apmaksa, jo to nodrošinās Eiropas Dzelzceļa līnijas no projekta finansējuma līdzekļiem. Darbu veikšanas laikā uzņēmumi, kas Vispārīgās vienošanās ietvaros sniedz zemes ierīcības un mērniecības pakalpojumus, konkurēs savā starpā, nodrošinot projektam efektīvu pieejamo finanšu līdzekļu izlietojumu, piedāvājot zemāko cenu par kvalitatīvu pakalpojumu.”

Konkursa gaitā tika saņemti pieci Latvijas uzņēmumu piedāvājumi, no kuriem četri kvalificējās darbu veikšanai. Vispārīgās vienošanās termiņš būs 48 (četrdesmit astoņi) mēneši no Vispārīgās vienošanās spēkā stāšanās dienas vai līdz Vispārīgās vienošanās kopējās summas EUR 1 350 000,00 bez PVN sasniegšanai.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta „Eiropas standarta platuma 1435mm dzelzceļa līnijas izbūve Rail Baltica koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” finanšu līdzekļiem.

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai  ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.