Projekta jaunumi

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Pavadīts sekmīgs gads, būvējot Rail Baltica

23. Novembrī, 2021

Pirms gada – 2020. gada 23. novembrī – tika uzsākta sarežģītākā un darbietilpīgākā Rail Baltica posma Latvijā Centrālā multimodālā mezgla – būvniecība. Gada laikā stacijas Dienvidu laukums ir sagatavots jaunās stacijas ēkas būvdarbiem, kas ir sākušies oktobra nogalē, un jauno Eiropas platuma un vairāku esošā 1520mm sliežu ceļu izbūvei, nepārtraucot stacijas darbību.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektā būvniecības darbi norit secīgi, pa posmiem. Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla pirmie būvdarbi notiek Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu puses laukumā - starp Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un Satiksmes ministrijas ēku, un gar dzelzceļa līniju starp Maskavas un Lāčplēša ielu. Intensīvi būvdarbi šajā zonā norisināsies līdz pat 2023. gada vidum.

Gada laikā Rail Baltica Centrālā mezgla būvdarbu laikā paveikts:

* Dienvidu puses būvlaukuma teritorijā veikti inženiertīklu nojaukšanas un izbūves darbi aptuveni 200 km garumā:
= izbūvēti 2 km gari ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, kā arī siltumtīkli un gāzes apgādes infrastruktūra;
= elektroapgādes kabeļi 6 km garumā;
= izbūvēti 40 km un demontēti 45 km telekomunikāciju tīklu;
= dzelzceļa signalizācijas kabeļu izbūve 100 km garumā.

* Šī gada augustā uzsākti būvdarbi pie Lāčplēša ielas pārvada izveides.
* Demontēts padomju laika bunkurs – bumbu patvertne, kas veidoja aptuveni 3000 m3 betona apjomu. 
* Veikta sliežu ceļu demontāža 3,3 km garumā.
* Jaunas transformatora apakšstacijas ēkas izbūve.
* Dzelzceļa uzbēruma norakšanas darbi: kopumā norakti 44 150 m3 zemes, kas, pārvēršot kravas automašīnu kravās, ir aptuveni 2500 auto kravu apjoms.
* Funkcionāli pārbūvēta stacija, lai varētu darboties ar pusi no sliežu ceļu apjoma, pārbūvējot kontakttīklu sistēmu un vadības sistēmu, t.sk. programmatūru.
* Iesaistoties sadarbības partneriem, ir izstrādāti Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla risinājumi: satiksmes mezglu un rekreācijas laukumu atrašanās vietas; stacijas ēkas, eju, platformu risinājumi; jaunas ielas projekts un sabiedriskā transporta pieturvietu izvietojums; krustojumu un ielu pārbūve; jaunu luksoforu un gājēju pāreju plānošana; esošo ielu pārbūve un uzlabošana; autoostas pārbūve dzelzceļu pusē; jauna gājēju tilta izbūve; velo joslu izvietojums un organizācija; tilta un dzelzceļa estakādes rampu risinājumiem, apzaļumošanas principiem; taktīlie un citi funkcionālie risinājumi cilvēkiem, ar īpašām vajadzībām.
* Oktobra nogalē uzsākti Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas ēkas dienvidu daļas būvdarbi. Sākta pagaidu atbalsta sienas jeb rievsienas izbūve no stacijas AB tuneļa līdz Timoteja ielai. Šie darbi turpināsies līdz 2022. gada sākumam un tiem sekos intensīvi pašas stacijas ēkas būvniecības darbi.


Par gada laikā paveikto skatieties LTV Rīta panorāma sižetā:



 

Jau ziņojām, ka pērn 23. novembrī, piedaloties projekta īstenotājiem, būvnieku un uzraugošo būvinženieru komandas pārstāvjiem, tika svinīgi atklāta Rīgas Centrālā mezgla būvniecība. 

Atgādināsim, ka Rail Baltica Centrālā mezgla būvniecības laikā paredzēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu būvniecība, Eiropas platuma sliežu ceļu izbūve, uzbērumu norakšana un estakādes, kā arī pieguļošās infrastruktūras izveide. Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs - būvsabiedrība BERERIX, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums BESIX Group, nacionālais būvnieks RERE Būve un Itālijas uzņēmums Rizzani de Eccher, uzraudzību veic būvinženieri no Egis-Deutche Bahn, ko veido EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International.