Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.
PiekrītuŠis būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas tiks savienots ar lidostas infrastruktūru un piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem.
Projekta gaitā ir jāuzbūvē 4.5 km ātrgaitas dzelzceļa līnija, kas ietver gan estakādi, gan uzbērumu, gan ātrgaitas dzelzceļa staciju vairākos līmeņos ar daudzfunkcionālu un pasažieru ērtībām atbilstošu infrastruktūru, kas veidos avio un dzelzceļa savienojumu.
Rail Baltica dzelzceļa stacija un lidosta pēc lidostas jaunā termināla būvniecības būs savienota ar gājēju tiltu un skvēru.
Lidostā pasažieri varēs nokļūt ne tikai ar starptautisko ātrvilcienu, kurš plānots četras reizes dienā, bet arī ar regulāri kursējošu reģionālās satiksmes vilcienu.
Šī Rail Baltica posma izbūves gaitā tiks izveidots arī potenciālais savienojums kravu parka attīstībai nākotnē. Rail Baltica dzelzceļa līnijā Latvijā paredzēts attīstīt divus sauso kravu termināļus – vienu lidostas “Rīga“ apvidū, otru – Salaspils novadā. Salaspils terminālis un loģistikas centrs paredzēts, kā pamata terminālis kravu apgrozībai, savukārt lidostas “Rīga” tuvumā esošais terminālis – kā atbalsta jeb «satelītterminālis». Lidostas “Rīga” kravu terminālis plānots kā kompakts dzelzceļa terminālis, kura galvenais akcents būs konteineru, puspiekabju (piggy back) un ātrgaitas vilcienu sīkpaku kravu apstrāde. Plānots, ka terminālis atradīsies areālā, kur apkārtnē ir daudzi loģistikas centri, tādējādi veidojot savstarpēju sinerģiju - nodrošinot to savienojumu ar Eiropu un iespējas kravu apgrozībai izmantot Rail Baltica līnijas potenciālu.
Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve lidostā „Rīga” sākās 2021. gada vasaras beigās. Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025. gada beigām. Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā „Rīga” izbūvi veic starptautiskā konkursa uzvarētājs – personu apvienība B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA Binders un AS LNK Industries. Forma2 un Prointec apvienība veic projekta būvuzraudzību un FIDIC inženiera pienākumus. Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV, kuru veido Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija), projektu.
Video vizualizācijā var apskatīt, kā Rail Baltica stacija iekļaujas lidostas "Rīga" attīstības plānos: kā moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss tiks savienots ar lidostas infrastruktūru un jauno lidostas termināli. Video: lidostas "Rīga" publicitātes materiāli
Piedaloties Valsts prezidentam Egilam Levitam, Rail Baltica projekta īstenotājiem, valsts un pašvaldību amatpersonām u.c., Rail Baltica starptautiskās stacijas būvlaukumā pie lidostas "Rīga" 2022. gada 7. decembrī iebetonēja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Kā norisinājās pasākums, noskatieties video:
2021. gada 30. jūnijā svinīgi tika atklāts Rail Baltica stacijas lidostā ''Rīga'' būvlaukums
Stacijas un saistītās infrastruktūras video ar titriem latviešu valodā:
Video ar titriem angļu valodā:
Rail Baltica stacijas starptautiskajā lidostā “Rīga” projektētājs - pilnsabiedrība PROSIV ir izveidojis arhitektonisko risinājumu, iedvesmu smeļoties no Latvijas dabas, priežu mežu vertikālēm un jūras smilšu sanesumu liektajām līnijām, kas attēlojas fasādes risinājumā. Iekštelpas ir veidotas atvērtas un gaišas, nodrošinot dabīgo izgaismojumu, vienlaikus ēkas fasādes risinājums paredz, ka vasaras karstajos mēnešos telpas nepārkarst, jo tiek noēnotas, ko panāk liektās koka lamellas. Stacijas risinājums atbilst šī brīža un nākotnes vajadzībām funkcionalitātes un energoefektivitātes ziņā, kā arī tas ir veiksmīgi integrēts esošajā vidē.
2021. gada vasaras beigās sākās Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā „Rīga” izbūve. Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025. gada beigām.
Pirmajā būvdarbu posmā paredzēta stacijas ēkas (trijos līmeņos) dzelzsbetona konstrukciju, estakādes un piebraucamo ceļu (ar saistīto infrastruktūru) būvniecība. Kā nākamais darbu posms būs stacijas ēkas fasāde, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais elements. Šajā darbu posmā paredzēti arī stacijas iekšdarbi un labiekārtojums ap staciju. Vienlaikus tiks uzsākta estakādes izbūve virzienā uz Rīgu un Jaunmārupi. Kā pēdējais būvdarbu posms būs sliežu būvniecība.
Pirmo būvdarbu posmu paredzēts pabeigt līdz 2023. gada beigām. Sīkāk ar veicamajiem darbiem var iepazīties stacijas izbūves plāna - interaktīvajā kartē šeit.
Infografikās varat iepazīties ar ieguvumiem pasažieriem, ko sniegs šī projekta realizācija.