Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Metu konkurss

ATKLĀTS STARPTAUTISKS METU KONKURSS “RAIL BALTICA RĪGAS DZELZCEĻA TILTA UN RĪGAS CENTRĀLĀ MULTIMODĀLĀ SABIEDRISKĀ TRANSPORTA MEZGLAM KOMPLEKSAS APBŪVES IECERE”

Lai iegūtu piemērotāko metu Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla un Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta teritorijas projektēšanai un priekšlikumus šīs teritorijas apkārtnes turpmākai attīstībai, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas no 2016.gada 7.jūlija līdz 27.novembrim organizēja metu konkursu.

Neskatoties uz sarežģīto uzdevumu, konkursam tika iesniegti piecpadsmit metu piedāvājumi, no kuriem starptautiska žūrija godalgoja sešas komandas, piešķirot divas otrās vietas un četras veicināšanas balvas:

  • 2.vieta metam ar devīzi R2I0G1A6, autori arhitektu birojs PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI no Dānijas
  • 2.vieta metam ar devīzi SMXL2022, autori arhitektu apvienība O+R+V+E+L no Latvijas
  • Īpaša atzinība metam ar devīzi RING2022, autori BAC Engeneering Consultancy Group no Spānijas
  • Atzinība metam ar devīzi ARIS2654, autori Bordas+Peiro Architecte no Francijas
  • Atzinība metam ar devīzi ARST2919, autori Gottlieb Paludan Architects, Dānija
  • Atzinība metam ar devīzi XYVI0368, autori Kolm Pluss Üks no Igaunijas

Konkursa žūrijas protokols

Par pamatu Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas  kompleksās apbūves būvprojekta izstrādei tiks izmantots mets ar devīzi R2I0G1A6.

INFORMĀCIJA PAR KONKURSU

Norises laiks: 7.07.2016.- 27.11.2016.

Konkursa pasūtītājs: SIA Eiropas Dzelceļa līnijas, projekta Rail Baltica 1.kārtas aktivitāšu ieviesējs Latvijā.

Konkursa teritorija: ~14 ha

Konkursa izpētes teritorija: ~59 ha

Konkursa mērķis: iegūt vispiemērotāko metu Rīgas centrālajam multimodālā sabiedriskā transporta mezglam un Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tiltam teritorijā, kas ietver Rīgas vēsturisko centrālo dzelzceļa staciju un tās infrastruktūru, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai un plānoto Rail Baltica dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.

Projekta raksturojums: Konkursa teritorija ~140 tūkst. m² apjomā atrodas Latvijas galvaspilsētas Rīgas centrālajā daļā, kas kopā ar pārbūvējamo vēsturisko Rīgas centrālo dzelzceļa staciju un jau esošo tiltu pāri Daugavai izsenis ir viena no galvaspilsētas tēla veidotājām.

Līdz 2022. gadam projekta teritorijā paredzēts:
- uzbūvēt Eiropas platuma dzelzceļa sliežu infrastruktūru,
- veikt stacijas ēkas un esošās sliežu infrastruktūras pārbūvi un paplašināšanu, uzbēruma transformāciju,
- veikt iestrādnes multimodāla sabiedriskā transporta mezgla attīstībai,
- uzbūvēt jaunu tiltu pāri Daugavai.

Konkursa žūrija:

  • Arhitekte Džūlija Bolesa- Vilsone /Julia Bolles-Wilson/
  • Pilsētplānotājs Džonatans Kendals /Jonathan Kendall/
  • Arhitekts Andis Sīlis
  • Arhitekts Egons Bērziņš
  • Kultūras ministrijas eksperts Jānis Dripe
  • Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas vadītājs Juris Dambis
  • Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Pilsētvides attīstības pārvaldes Vēsturiskā centra plānošanas nodaļas galvenais teritorijas plānotājs Aigars Kušķis
  • Rīgas būvvaldes galvenais arhitekts - teritorijas plānotājs Viesturs Brūzis
  • Eiropas Dzelzceļa līnijas Tehniskā departamenta direktors Jānis Eiduks
  • VAS Latvijas dzelzceļš Nekustamā īpašuma direkcijas Nekustamā īpašuma reģistrācijas daļas vadītāja vietniece Eva Kalviņa
  • Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Dins Merirands

Papildus informācija: LTV1 sižets

Pieteikties uz konsultāciju
Mūsu speciālisti visdrīzākajā laikā ar Jums sazināsies, lai vienotos par tikšanos!