Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.
PiekrītuRail Baltica projekta Latvijā vizuālie materiāli
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā plānota aptuveni 265 km garumā, tā sāksies pie Lietuvas-Latvijas robežas un turpināsies caur 10 pašvaldību teritoriju: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadu, galvaspilsētu Rīgu, Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadu.
Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem.
Būvniecību veic, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets.
Šis būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas tiks savienots ar lidostas infrastruktūru un piedāvās jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem.
Būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV, kuru veido Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija), projektu.
Rail Baltica reģionālo staciju izveide ir pirmais solis reģionālo mobilitātes punktu, kuros satiksies dažādi transporta veidi, veidošanas procesā. Pašlaik uz Rail Baltica trases Latvijā plānoti 16 mobilitātes punkti: Salacgrīvas, Tūjas, Skultes, Vangažu, Sauriešu apkārtnē, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē un Olaines, Ķekavas, Salaspils, Baldones, Iecavas un Bauskas apkārtnē.
Reģionālas vidēji lielas Rail Baltica stacijas piemērs
Reģionālas lielas Rail Baltica stacijas piemērs
Salaspils Intermodālais loģistikas centrs atradīsies netālu no Salaspils un būs galvenais Eiropas platuma sliežu dzelzceļa kravu apstrādes centrs Latvijā.
Rail Baltica projekta ietvaros Latvijas teritorijā paredzēts izveidot divus infrastruktūras apkopes punktus: Skultē (Limbažu novads) un Iecavas pusē (Bauskas novadā). Infrastruktūras apkopes punkti nepieciešami, lai jaunuzbūvēto infrastruktūru un sliežu ceļus uzturētu labā stāvoklī, nodrošinātu efektīvu un drošu transporta kustību.