Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.
PiekrītuRail Baltica projekta ietvaros Latvijas teritorijā paredzēts izveidot divus infrastruktūras apkopes punktus: Skultē (Limbažu novads) un Iecavas pusē (Bauskas novadā).
Infrastruktūras apkopes punkti nepieciešami, lai jaunuzbūvēto infrastruktūru un sliežu ceļus uzturētu labā stāvoklī, nodrošinātu efektīvu un drošu transporta kustību, lai sliežu ceļu infrastruktūra ir uzticama un ilgtspējīga, savlaicīgi tiku novērsts pārmērīgs nolietojums un bojājumi.
Infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt darbinieku un dzelzceļa infrastruktūras apkopes un remonta tehnikas, t.sk., ritošā sastāva dislokāciju Rail Baltica infrastruktūras drošai uzturēšanai.
Šo darbu sekmīgai veikšanai infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot atbilstošu infrastruktūru, turēt vajadzīgo aprīkojumu vai tehniku, kas ļauj veikt sliežu ceļu materiālu uzglabāšanu, montāžu, atjaunošanu, dzelzceļa sistēmu elementu uzglabāšanu, infrastruktūras tehniskās apkopes ritošā sastāva ekipēšanu un uzturēšanu darbspējīgā stāvoklī.
Katra infrastruktūras apkopes punkta kopējā platība plānota ap 16 hektāriem. Abos infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izbūvēt 1435 mm platuma sliežu ceļus aptuveni 14 km garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem gandrīz 13 km garumā.
Infrastruktūras apkopes punktos paredzēts izveidot sliežu ceļu virsbūves uzglabāšanas un montāžas laukumu, atklātu materiālu uzglabāšanas laukumu, infrastruktūras uzturēšanai paredzētā ritošā sastāva apkopes ēku ar novietni ritošā sastāva vienību stāvēšanai, biroju ēku, noliktavu ar palīgtelpām, degvielas uzpildes staciju, ugunsdzēsības un glābšanas vilciena novietošanas vietu, kā arī autostāvvietas.
Projektēšanas stadijā infrastruktūras apkopes punktu projektētāju komandā ir piesaistīti un darbojas pieredzējuši vides aizsardzības speciālisti, kas veic nepieciešamo ietekmes uz vidi novērtējumu un izstrādā visus nepieciešamos apkārtējās teritorijas un vides aizsardzības pasākumus, kurus ieviest būvniecības laikā.
Infrastruktūras apkopes punktu izvietojums izvēlēts, pamatojoties uz starptautisku pieredzi dzelzceļa nozarē, jo šajās vietās krustojas abu platumu – gan 1520 mm, gan 1435 mm – dzelzceļi un tuvumā ir šosejas.
Izveidojot apkopes punktus, būs radīti labvēlīgi priekšnosacījumi un iespējas loģistikas, ražošanas u.c. nozaru uzņēmumiem tuvumā esošajās teritorijās nākotnē attīstīt uzņēmējdarbību un veicināt nodarbinātību.
Abu punktu projektēšanu veic Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – SIA BRD projekts un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Sintagma Srl. 2023. gada septembrī no Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas saņemts noslēdzošais būvprojektēšanas saskaņojums par Iecavas infrastruktūras apkopes punkta projektēšanas nosacījumu izpildi pirmajai būvatļaujai. Šis ir pirmais pamattrases posms Latvijā, kurā veiksmīgi noslēgta projektēšana, un tas atļauj uzsākt Iecavas apkopes punkta būvdarbus.
Paredzēts, ka infrastruktūras apkopes punkti Rail Baltica pamattrases būvniecības laikā kalpos kā būvniecības bāzes, tostarp šīm teritorijām izbūvējot pieslēgumus esošajam 1520 mm sliežu ceļu tīklam, lai būvmateriālu un tehnikas transportēšanai maksimāli izmantotu dzelzceļu.
Noskatieties video, kas paredzēts Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktā Iecavā!