Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

2019. gadā projekts Rail Baltica Latvijā tuvosies būvniecības fāzei

21. Janvārī, 2019

Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) valdes loceklis Andris Linužs, Attīstības un komunikācijas departamenta direktors Agnis Driksna, Juridiskā departamenta direktore Kristīne Krūmiņa un Finanšu departamenta direktors Aldis Upenieks  21. janvārī tikās ar satiksmes ministru Uldi Auguli, lai pārrunātu 2018. gadā paveiktos darbus Rail Baltica projekta realizēšanā Latvijā, kā arī 2019. gadā plānoto.

Foto: Satiksmes ministrijas preses foto

Informējot par 2018. gadā paveikto, EDZL pārstāvji akcentēja, ka sekmīgi norit projektēšanas darbi Rail Baltica pieturai starptautiskajā lidostā "Rīga”. 2018. gadā ir noslēgts pirmais Rail Baltica projektēšanas līgums par Centrālās daļas 4,4 km projektēšanu un Rail Baltica pieturu starptautiskajā lidostā “Rīga”. Tāpat apstiprinātas Rail Baltica RIX stacijas metu skices un saņemtas būvatļaujas dzelzceļa infrastruktūras izveidei, lai projektēšanu noslēgtu 2019. gadā. Tas nozīmē, ka jau šogad tiks izsludināts minētā posma būvniecības iepirkums. “Starptautiskās lidostas “Rīga” attīstības 6. kārtas ietvaros plānotais pasažieru termināļa publiskās daļas paplašinājums būs integrēts un savienots ar Rail Baltica dzelzceļa staciju, veidojot mūsdienīgu, multimodālu satiksmes centru,” uzsvēra A. Linužs.

2018. gadā pabeigta kultūrvēsturiskā izpēte trasei Latvijā visā 265 km apjomā. Secināts, ka kultūrvēsturiskais mantojums nerada vajadzību mainīt trases novietojumu. Strādājot arheologu, ģeodēzistu un vēsturnieku komandām, kopumā apzinātas 126 potenciālās kultūrvēsturiski nozīmīgās vietas un objekti. Izdarīti vairāk nekā 5500 zondējumi, veikta vēsturisko objektu 3D skenēšana un uzmērīšana, piecās upēs notikusi zemūdens objektu apzināšana.

Runājot par 2019. gada plāniem, EDZL pārstāvji informēja, ka 2019. gadā plānots uzsākt projektēšanu Rail Baltica dzelzceļa ievadīšanai Rīgas centrā. Projektētāja uzdevums būs ne tikai nodrošināt efektīvāko un ilgtspējīgāko inženiertehnisko risinājumu, bet arī cieši sadarboties ar Rīgas pašvaldību, ekspertiem un citu infrastruktūru turētājiem, lai nodrošinātu nepārtrauktu transporta un iedzīvotāju kustību un drošību būvniecības laikā, ko paredzēts sākt 2021. gadā. Projektēšanas laikā posmā no Lāčplēša līdz Jelgavas ielai tiks izstrādāta Rail Baltica trases novietošana, dzelzceļa sliežu 1520 mm infrastruktūras pārbūve, estakāžu izveide un uzbēruma norakšana, un jauna tilta izbūve.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsvēra, ka projektu Rail Baltica nepieciešams  iekļaut Nacionālās attīstības plānā un veikt normatīvo aktu pilnveidošanu. “Būtiski nākamā plānošanas perioda Nacionālā attīstības plānā un citu nozaru plānošanas dokumentu izstrādē projektam Rail Baltica ieviest prioritāro statusu. Noteikt īpašu vietu Rīgai kā Baltijas centrālā transporta mezgla attīstībai,” norādīja U. Augulis.