Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Aprīļa beigās izsludinās iepirkumu Rail Baltica Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projektēšanai un būvniecībai

12. Aprīlī, 2017


Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas Rail Baltica ieviesējs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas - ir sagatavojis un aprīļa beigās izsludinās atklātu, starptautisku iepirkumu „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi”. Tas tiks organizēts divās kārtās, tādējādi nodrošinot laika un resursu ekonomiju. Šis ir vērienīgākais projektēšanas un būvdarbu projekts Latvijā, īstenojot Rail Baltica izbūvi. Tā kopējās izmaksas būs tuvu 200 miljoniem eiro un darbus paredzēts īstenot nākamajos piecos gados.

Agnis Driksna, Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors, preses konferencē skaidroja, ka „aprēķinātās projekta izmaksas ir 186 miljoni eiro, izmaksu aprēķins veikts AECOM priekšizpētes laikā. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu, tam bija pamatoti būvapjomi un darbu secība. Meta autoriem ir arī vērā ņemama pieredze līdzīgos objektos.”
A. Driksna, stāstot par šī projekta ieguvumiem, uzsvēra, ka veicot Rail Baltica integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. „Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai. Tiks savienotas divas Rīgas pilsētas puses: vizuāli un funkcionāli vienota kļūs Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus. Renovējot Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa,” ieguvumus uzskaitīja viņš.

Jau ziņots, ka, lai nezaudētu harmoniskās attīstības idejas Rīgas pilsētvidei, kas iegūtas metu konkursa laikā, Satiksmes ministrija ir ierosinājusi veidot pārinstitucionālu koordinācijas padomi valsts un Rīgas pilsētas ieinteresētas sadarbības, kā arī trešo pušu līdzdalības veicināšanai.

Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas departamenta direktors, jau detalizētāk skaidrojot plānoto iepirkumu, teica: „Atklātais, starptautiskais iepirkums norisināsies divās kārtās. Pirmās kārtas mērķis ir veikt kandidātu atlasi, nodrošinot kvalifikācijas un pieredzes prasībām atbilstošu pretendentu dalību. Otro kārtu paredzēts izsludināt šī gada novembrī, lai iegūtu būvprojekta izstrādes un būvdarbu piedāvājumus: darbu izpildes priekšlikumus, atbilstoši tehniskajām specifikācijām. Iepirkuma rezultātā ar iepirkuma uzvarētāju tiks slēgts līgums būvprojekta izstrādei un būvdarbiem.”
K. Vingris norādīja, ka projekta realizētājam ir izvirzītas augstas kvalitātes prasības, tai skaitā pēdējos trijos gados ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 milj. eiro apjomā, un kandidāta un tā speciālistiem jābūt ne mazāk kā 5 gadu pieredzei projektēšanā un ne mazāk kā 7 gadiem – būvdarbu izpildē.

Preses konferences noslēgumā Dins Merirands, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis, rezumēja: „Konkursa nolikums nodrošina vienlīdzīgu konkurenci visiem potenciālajiem pretendentiem, jo tiks realizēts atklāts starptautisks iepirkums. Ārvalstu un Latvijas uzņēmējiem ir nodrošinātas iespējas dalībai konkursā, jo nepieciešama vairāku jomu, tai skaitā dzelzceļa, tiltu, staciju projektēšanas un būvniecības pieredze. Pretendenti var veidot apvienības, savienojot nepieciešamās kompetences un piedalīties iepirkumā, pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri. Jāuzsver, ka iepirkums prasīs uzrādīt augstas kvalitātes standartu, un būs nepieciešami veikto darbu kvalitātes apliecinājumi.”
Jāpiebilst, ka šī projekta ietvaros projektēšana jāuzsāk 2018. gadā, bet būvdarbus plānots uzsākt 2020. gadā. Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu no CEF (Connecting Europe Facility) un 15% valsts līdzfinansējumu.

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras ES valstis: Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 700 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.