Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Ar Deklarācijas parakstīšanu apliecina Rail Baltica nozīmīgumu

21. Jūnijā, 2016

Eiropas transporta tīkla (TEN-T) dienu 2016 ietvaros Roterdamā 21. jūnijā Latvija, Lietuva, Igaunija, Polija un Somija,  kā arī Eiropas Savienības Baltijas transporta koridora koordinatore parakstīja Deklarāciju, apliecinot minētā projekta nozīmību reģionā, kā arī ieinteresētību kopīgi aktīvi turpināt realizēt Rail Baltica projektu.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis norāda, ka, „parakstot šo Deklarāciju, tiek atkārtoti pausts atbalsts  Rail Baltica projektam Latvijā, kā arī visās šajā projektā iesaistītajās valstīs, jo to realizējot, tiks izveidota mūsu savienojamība ar Eiropu, izmantojot TEN-T standartiem atbilstošu ātrgaitas dzelzceļa transportu. Ar šo Deklarāciju atkārtoti uzsveram, ka visas iesaistītās puses, tostarp Somija un Polija, apliecina savu gatavību un vēlmi līdzdarboties projekta īstenošanā, apzinoties tā ģeopolitisko un ekonomisko pievienoto vērtību”.

Deklarācijā ministri un amatpersonas norāda Rail Baltica projekta stratēģisko nozīmi Transeiropas transporta tīkla (TEN-T) pilnveidošanā, lai savienotu Baltijas valstis ar kaimiņvalstīm un pārējo Eiropu, kā arī veicinātu ES iedzīvotāju mobilitāti un sekmētu gan iekšzemes, gan pārrobežu preču plūsmu.
Tāpat tiek pausta nepieciešamība  noslēgt projekta izpēti un uzsākt būvniecības darbus, kā arī nodrošināt saskaņotu un efektīvu projekta īstenošanu, kas arī skaidri demonstrētu nepieciešamību tālākam finansējumam CEF (ES fonds Connecting Europe Facility –red.) ietvaros. Puses atkārtoti apliecināja, ka Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūve maršrutā Tallina – Pērnava – Rīga – Paņeveža – Kauņa – Varšava, kā tas ir paredzēts TEN-T un CEF regulējumā, ir visu iesaistīto pušu kopīgs mērķis.

Rail Baltica deklarāciju parakstīja Latvijas satiksmes ministrs Uldis Augulis, Eiropas Savienības Baltijas transporta koridora koordinatore Katerina Trautmane, Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministrijas valsts sekretāra vietnieks Ahti Kuningas, Lietuvas transporta ministrs Rimants Sinkēvičs, Polijas infrastruktūras un attīstības ministrs Andžejs Adamčuks, kā arī Somijas transporta ministre Anne Bergere.

TEN-T dienas 2016 norisinās 20. un 21. jūnijā Roterdamā,  tās organizē Eiropas Komisija, sadarbībā ar Nīderlandes prezidentūru Eiropas Savienības (ES) Padomē.

Tikmēr ES Inovāciju un komunikāciju tīklu izpildaģentūra (INEA) nosaukusi transporta projektus Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) līdzfinansējuma saņemšanai, tostarp – četrus no Latvijas iesniegtos projektu pieteikumus, no kuriem viens ir arī Eiropas platuma sliežu dzelzceļa Rail Baltica projekta turpinājums, informējusi Satiksmes ministrija.

Jau ziņots, ka Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnija Rail Baltica būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās ES dzelzceļa tīklu ar jaunu, 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līniju.  Rail Baltica projekts ietver: pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinotRail Baltica pieslēguma izbūvi Starptautiskajai lidostai „Rīga”, Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināli, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību, Rail Baltica energoapgādes būvniecību, kā arī citas infrastruktūras pārbūvi šķērsojumu vietās (ceļi, gāzes vadi u.c.).

Rail Baltica dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un Starptautiskajā lidostā „Rīga” ir paredzēts izbūvēt Rail Baltica starptautisko vilcienu pasažieru terminālu, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 km. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 km/h.