EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International veiks Rail Baltica līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes
Rail Baltica līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veiks apvienība EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International.
Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā. Konkursa uzvarētājam 5 gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un 5 gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic Rail Baltica līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumus, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība. Kopējā līguma summa ir 23 959 441,56 EUR bez PVN.
Pēc līguma parakstīšanas. Att.no kreisās: DB Engineering & Consulting GMbH pārstāvis Vincents Matiass Van Hautens (Vincent Mathias van Houten), EGIS RAIL SA un EGIS Batiments International pārstāvis Gills Autori (Gilles Autori), Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Tālis Laizāns un projektētāja un būvnieka - BERERIX pārstāvis Ksavjērs Debrušs (Xavier de Bruche).
Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, BIM speciālista u.c., iesaiste.
Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs, norāda: „Ņemot vērā projekta komplicētību, konkursantam bija izvirzītas augstas prasības. Šis ir sarežģītākais Rail Baltica projekta objekts, jo darbi būs jāveic pilsētas centrā, vēsturiski unikālā vidē, kurā cilvēku plūsma ir desmitiem tūkstošu dienā. Tāpēc būtiski, ka mūsu, kā pasūtītāja, rīcībā būs neatkarīgi un plašu nacionālo un starptautisku pieredzi ieguvuši speciālisti, kuri uzraudzīs būvnieka darbu kvalitāti un atbilstību visām drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām.”
Darba apjoms atbildīs pārbūves ietvaram: visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju Rail Baltica vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13. janvāra ielas un Elizabetes ielas norakšana, aizstājot to ar estakādi un radot brīvtelpas pilsētas infrastruktūras savienojumiem.
Egis Group S.A. (Francija) ir pieredze ātrgaitas dzelzceļa līniju, reģionālo un piepilsētas sistēmu, multimodālo mezglu, kā arī kravu dzelzceļa, staciju, platformu, dzelzceļa un autoceļu attīstībā. DB Engineering & Consulting (Vācija) piedāvā plašu pakalpojumu klāstu tālsatiksmes, ātrgaitas, reģionālajām un vietējām transporta sistēmu darbības plānošanā. Konkursa uzvarētājiem - EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International līdzšinējā pieredze saistīta ar, piemēram, jaunās ātrgaitas dzelzceļa līnijas Erfurt-Hallstadt-Ebensfeld (Vācijā) būvniecības uzraudzību, kurā būvdarbu izmaksas bija 3,3 miljardi EUR.
Jau ziņots, ka 2018. gada novembrī Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludināja atklātu konkursu „Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumi projektā „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve””.
Atgādināsim, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas šī gada 29. maijā noslēdza līgumu ar pilnsabiedrību BERERIX, kas Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvdarbu veikšanas tiesības ieguva starptautiska iepirkuma rezultātā. Šobrīd projekta būvnieks ir veicis 20% no Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas projektēšanas darbu apjoma.
Projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz 2021. gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020. gada 3. ceturksnī.
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.