Jaunie inženieri no Witteveen+Bos piedalās apmaiņas seminārā ar Rail Baltica komandu
2022. gada novembrī RB Rail AS un Eiropas Dzelzceļa līniju inženieru komandas uzņēma 16 jaunos inženierus no Nīderlandes uzņēmuma Witteveen+Bos. Apmaiņas projekta ietvaros jaunieši nedēļu strādāja pie divu Rail Baltica projektu – reģionālo staciju Jaunmārupē un Zasulaukā – padziļinātas izpētes ar mērķi iepazīties ar jau esošajiem risinājumiem, kā arī sniegt savu redzējumu un priekšlikumus potenciālajiem nākotnes risinājumiem.
“Neatņemama daļa no mācību procesa ir iespēja jaunajiem speciālistiem savām acīm redzēt un iespēju robežās iesaistīties dažādos starptautiskos projektos. Tādēļ meklējām iespējas apmeklēt kādu no šādiem megaprojektiem kaimiņvalstīs, lai nodibinātu potenciālu sadarbību un pieredzes apmaiņu. Rail Baltica ir lielākais dzelzceļa infrastruktūras projekts Baltijas valstīs, un mēs esam bezgala pateicīgi Rail Baltica ekspertiem par veltīto laiku un dalīšanos savās zināšanās,” sacīja Polite Labueirija (Polite Laboyrie), Witteveen+ Bos Eiropas, Āfrikas un Amerikas reģiona vadītājs.
“Šī pieredzes apmaiņas projekta ietvaros notika vairāki semināri, plānoto būvniecības objektu apmeklējumi, došanās uz Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas būvlaukumu, kopīgas darba grupas, prezentācijas un ideju apmaiņa. Lai gan piedāvātie risinājumi lielā mērā saskan ar Rail Baltica projektēšanas gaitā plānotajiem risinājumiem, mēs ļoti priecājamies par šo sadarbību, enerģiju un idejām, ko šie jaunieši sniedza,” teica Ēriks Diļevs, RB Rail AS tehniskais direktors Latvijā.
Galvenie secinājumi tika prezentēti Rail Baltica tehniskajiem ekspertiem un kopīgi tika apspriesti ne tikai tehniskie projekta aspekti, bet arī sociālie, piemēram, sabiedrības, ieinteresēto pušu un kopienu iesaistes aktivitātes.
Kopumā Latvijā plānoti 16 Rail Baltica reģionālie mobilitātes punkti, savukārt inženieri no Witteveen+Bos strādāja pie divu šo mobilitātes punktu – Jaunmārupē un Zasulaukā Rīgā – padziļinātas projektu izpētes.
“Reģionālās stacijas veidos simbiozi starp reģionālo mobilitāti, mikromobilitāti un dzelzceļu, lai patiesi stimulētu reģionu attīstību. Mūsu komandas bija gandarītas, sadarboties ar jaunajiem inženieriem, kuriem bija svaigs skatījums uz problēmu loku. Komandas strādāja ar aizrautību un profesionālu pieeju,” sacīja Linda Pastare, Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas un ieinteresēto pušu vadītāja.