Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktus projektēs Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība
Noslēgusies Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai izsludinātā slēgtā konkursa otrās kārtas piedāvājumu izvērtēšana. Par uzvarētāju atzīta piegādātāju apvienība, kurā apvienojies Latvijas projektēšanas uzņēmums SIA BRD projekts un Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Srl Sintagma, kuru iesniegtais piedāvājums tika atzīts par darbu kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu.
Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai slēgta konkursa otrā kārtā šī gada 14. jūlijā savus piedāvājumus iesniedza četri no pieciem, slēgta konkursa pirmajā kārtā, nominētajiem kandidātiem.
Iepirkuma komisija ir pieņēmusi lēmumu piešķirt iepirkuma līguma slēgšanas tiesības pretendentam – piegādātāju apvienībai, kas sastāv no SIA BRD projekts un Srl Sintagma, kura iesniegtais piedāvājums tika atzīts par saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu.
Līguma noslēgšana ar konkursa uzvarētāju paredzēta līdz 2021. gada nogalei.
„Apkopes punktu darbība veidos pievienoto vērtību jau pirms tās tiešās darbības. Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt Rail Baltica infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu – uzturēšanu. Tajos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti nepieciešamie materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 mm, tā arī pa 1520 mm sliežu platuma dzelzceļiem. Rail Baltica izbūves laikā posmā Igaunijas robeža – Rīga un Rīga – Lietuvas robeža apkopes punkti Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamos sagatavošanas un apstrādes darbus. Turklāt šie punkti kalpos ne tikai Rail Baltica būvdarbu un ekspluatācijas nodrošināšanai, bet vēlāk arī būs stimuls teritoriju un uzņēmējdarbības attīstībai, piemēram, šajās vietās veidojot industriālās zonas u.tml.,” iepriekš skaidroja Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Līguma izpildes laiks – 20 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš ir līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Jau ziņots, ka 2020. gada 1. septembrī tika izsludināts konkurss būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktiem Skultē un Iecavā, un tas norisinājās divos posmos. Pirmajā posmā notika kandidātu atlase, otrajā - kandidātu piedāvājumu iesniegšana un vērtēšana, iepirkuma līguma slēgšanas tiesību piešķiršana.
Konkursa pirmajā kārtā tika saņemti astoņi piedāvājumi gan no vietējiem, gan starptautiskiem būvniecības jomas uzņēmumiem no kopumā sešām valstīm: Latvijas, Vācijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas. Pretendenti konkurēja kā atsevišķi uzņēmumi, gan arī kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums uzņēmumu apvienībās.
Konkursa otrajai kārtai tika nominēti pieci kandidāti no Latvijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas.
Skultes infrastruktūras apkopes punkta teritorija plānota aptuveni 16 ha platībā, Iecavas apkopes punkts tiks veidots lauku teritorijā - aptuveni 16,5 ha platībā.
Konkursa uzvarētāji ir pieredzējuši uzņēmumi būvprojektēšanā un autoruzraudzībā. Apvienībā ietilpstošais SIA BRD projekts ir uzņēmums ar vairāk nekā 17 gadu pieredzi autoceļu, satiksmes organizācijas, sabiedriskā transporta tīkla u.c. objektu projektēšanā. Savukārt Sintagma ir 1986. gadā Itālijā dibināts inženieru uzņēmums. Uzņēmums darbojas priekšizpētes un ietekmes uz vidi pētījumu jomā, kā arī specializējas transporta un pilsētplānošanā, sākotnējā, vadības un būvniecības plānošanā un projektēšanā, darbu uzraudzībā un projektu vadībā.
Jāpiebilst, ka Sintagma ir arī piedalījies Rail Baltica stacijas un infrastruktūras lidostā “Rīga” projektēšanā, un pašlaik šī objekta būvniecība notiek, pamatojoties uz atklātā starptautiskā konkursa uzvarētāja – trīs valstu uzņēmumu apvienības PROSIV (Sintagma (Itālija), Prodex (Slovākija) un Vektors T (Latvija)) – projektu.
Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji - Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.