Rīgas 40.vidusskolas skolēni iepazīstas ar Rail Baltica projektu un inženiera profesiju
Lai tie pasažieri, kas nākotnē izbaudīs Rail Baltica dzelzceļa priekšrocības, uzzinātu vairāk par jaunbūvējamo projektu, kā arī lai tos rosinātu izvēlēties profesijas, kuru speciālisti būs nepieciešami gan projekta īstenošanas gaitā, gan arī pēc tā, Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas pārstāvji projektu nedēļas ietvaros Rīgas 40. vidusskolas 9.-11. klases skolēnus iepazīstināja ar Rail Baltica projektu un ar inženiera darba specifiku šī projekta ieviešanā.
Kopumā ap 100 jauniešu uzzināja, kā vizīsies Rail Baltica trase, savienojot Baltijas valstis un iekļaujoties Eiropas dzelzceļa sistēmā. Skolēniem tika rādīts video materiāls, kā ātrvilciens virzīsies par Latviju, iebraucot divās stacijās: starptautiskajā lidostā „Rīga” un Starptautiskajā dzelzceļa stacijā, un kādas pārvērtības sagaida šīs abas stacijas.
Tikšanās laikā daudzi jaunieši atzina, ka jau ir daudzviet Eiropā baudījuši ātrvilcienu priekšrocības, tādēļ viņus interesēja, cik ilgā laikā ar Rail Baltica ātrvilcienu varēs nokļūt no Rīgas līdz Tallinai, cik maksās biļete utt. Kāda 11. klases skolniece interesējās, kāpēc nevar visas līdzšinējās dzelzceļa sliedes aizstāt ar Eiropas sliežu platuma sliedēm, uz to Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova atbildēja, ka divu platumu sliedes Latvijā dos divas dzelzceļa sistēmas, ļaujot apkalpot pasažierus un kravas gan no Austrumiem, gan arī no Rietumiem. „Tēlaini izsakoties: ja ģimenē bija viens auto, tagad būs divi, ar kuriem varēs biežāk un vairāk braukt, un nokļūt, kur vēlamies,” paskaidroja viņa.
Eiropas Dzelzceļa līnijas tehniskais eksperts Jānis Freimanis jau sīkāk stāstīja, kā notiks būvniecības darbi abās Rail Baltica stacijās Rīgā, un uzskatāmi rādīja, cik lieli izaicinājumi gaida gan uzņēmuma speciālistus, gan topošo objektu būvniekus, jo „mums visiem kopā ir jāspēj organizēt darbus tā, lai netiktu traucēta līdzšinējā dzelzceļa satiksme, un ne tikai jāizbūvē jauns sliežu ceļš, bet arī jauns tilts pār Daugavu, tunelis Torņkalnā un jāievieš līdz šim Latvijā nepieredzēts risinājums - dzelzceļa virzīšana pa estakādēm”. Jānis savu uzstāšanos turpināja, jauniešus iepazīstinot ar BIM (Būvju informācijas modelēšanas sistēmu), kas tiek izmantota Rail Baltica projektā, to tēlaini salīdzinot akmeni, kuram akmens laikmetā bija tikpat plašs un dažāds pielietojums: no tā varēja gan darba un kaujas rīkus uzmeistarot, gan arī mājokli uzcelt. Visbeidzot eksperts mudināja izvēlēties inženiera profesiju, kurai ir liels pieprasījums un kuru speciālisti būs nepieciešami gan Rail Baltica ieviešanas laikā, gan arī pēc tam.
Līdzšinējās aptaujas, kurās tiek noskaidrots iedzīvotāju informētības līmenis par Rail Baltica projektu, uzrādījis, ka jaunieši diezgan maz zina par jaunbūvējamā dzelzceļa projektu, tāpēc Eiropas Dzelzceļa līnijas uzsākusi aktīvu informēšanas kampaņu jauniešu vidū.
Jau esam ziņojuši, ka kopš pagājušā gada novembra Eiropas Dzelzceļa līnijas ir iniciējis tikšanās Rīgas skolās, lai sniegtu informāciju skolēniem par topošo Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju Rail Baltica. Līdz pat aprīlim skolēni var iepazīties ar interaktīvo prezentāciju, kuru izveidojis virtuālās realitātes projektu izstrādātājs Vividly, kurā var sīkāk izpētīt, kā nākotnē izskatīsies Rail Baltica līnija Starptautiskajā dzelzceļa stacijā Rīgā, kā arī iepazīties ar līnijas novietojumu Latvijā un Rīgā, un uzzināt, kādus labumus iegūs pasažieri nākotnē. Līdz marta sākumam interaktīvā prezentācija pabijusi jau 12 Rīgas skolās.