Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Sekmīgi pabeigta būvprojektēšana diviem nozīmīgiem Rail Baltica pamattrases objektiem

13. Februārī, 2025

Noslēgusies būvprojektēšana diviem Rail Baltica pamattrases objektiem – otrajam infrastruktūras apkopes punktam pie Skultes un Salaspils intermodālajam loģistikas centram.  

„Gan Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkti, gan Salaspils intermodālais loģistikas centrs ir nozīmīgi Rail Baltica pamattrases punktveida objekti. Infrastruktūras apkopes punkti ir nepieciešami drošai un ātrgaitas dzelzceļa prasībām atbilstošai infrastruktūras uzturēšanai pēc būvdarbu pabeigšanas un dzelzceļa ekspluatācijas uzsākšanas. Apkopes punkti vēl pirms dzelzceļa pilnvērtīgas ekspluatācijas uzsākšanas sniegs nozīmīgu pienesumu trases būvdarbos kā materiālu piegādes vietas, būvniecības bāzes. Savukārt Salaspils intermodālajam loģistikas centram Rail Baltica projektā ir ne tikai stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme kā būtiskam kravu plūsmu apstrādes punktam, kas nodrošinās gan dzelzceļa, gan auto transporta kravu apstrādi un to drošu un efektīvu plūsmu ziemeļu-dienvidu virzienā, bet tas būs neatņemama sastāvdaļa militārās mobilitātes nodrošināšanai,” saka Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Latvijas teritorijā paredzēts izveidot divus infrastruktūras apkopes punktus: pie Skultes (Limbažu novadā) un Iecavas pusē (Bauskas novadā). Lai gan apkopes punktu pamatfunkcija pēc pilna apjoma būvdarbu pabeigšanas būs Rail Baltica dzelzceļa tīkla uzturēšana un apkopes tehnikas uzglabāšana, tomēr tie sniegs pievienoto vērtību pirms tiešās darbības. Rail Baltica pamattrases izbūves laikā apkopes punkts Iecavas pusē jau tiek iekārtots kā loģistikas bāze, nodrošinot būvmateriālu un būvtehnikas uzglabāšanu. Līdzīgi izmantos Skultes apkopes punktu, būvējot Rail Baltica pamattrasi ziemeļu – Igaunijas – virzienā.

Skultes infrastruktūras apkopes punktā paredzēts izbūvēt 1435 mm platuma sliežu ceļus aptuveni 14 km garumā, kā arī izbūvēt pieslēgumus tuvumā esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem.

Noslēgusies arī topošā Salaspils intermodālā loģistikas centra (SILC) risinājumu optimizācija un kravu termināla projektēšana. SILC teritorijā paredzēta konteinerizēto kravu apstrāde, to īstermiņa uzglabāšana, pārkraušana (gan starp 1435 mm un 1520 mm platuma sliežu ceļu sastāviem, gan no dzelzceļa uz autotransportu un otrādi), kā arī kravas auto puspiekabju (angļu val. – “piggy-back”) apstrāde un turpmāki pārvadājumi specializētajos vilcienu vagonos.

Svarīgi atzīmēt, ka, projektējot Rail Baltica Salaspils intermodālo loģistikas centru, tika rastas arī būtiskas optimizācijas iespējas, piemēram, uz pusi ir samazināts nepieciešamā uzbēruma apjoms, kas nodrošinās līdzekļu ietaupījumam nākotnē, kad tiks uzsākta SILC būvniecība.

SILC atrašanās vieta 200 ha platībā izvēlēta Salaspils novadā, jo šajā vietā tiek nodrošināta divu dzelzceļa sistēmu savienojamība, ērts savienojums ar galvenajām auto ceļu maģistrālēm, plašām apkārtējām attīstības teritorijām, kā arī tas ir viegli sasniedzams no apkārtējām ražotnēm un potenciālajiem loģistikas parkiem.

Infrastruktūras apkopes punktu un Salaspils intermodālā loģistikas centra būvprojektēšanu Eiropas Dzelzceļa līnijas uzdevumā veic Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienība – Itālijā dibināts inženieru uzņēmums Sintagma Srl un Latvijas uzņēmums SIA BRD projekts.