Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Vācijas delegācija stiprina sadarbības iespējas Rail Baltica projektā

4. Aprīlī, 2024

Ar mērķi padziļināt saites un izpētīt sadarbības iespējas Rail Baltica projekta ietvaros, Rīgā 3. aprīlī viesojās delegācija no Vācijas Hamburgas ekonomikas un inovāciju senatores Melānijas Leonhardas (Dr. Melanie Leonhard) vadībā. Vācijas ostu un loģistikas jomas uzņēmēji un mediju pārstāvji iepazinās ar projekta progresu un potenciālu.

Delegāciju ar Rail Baltica projektu iepazīstināja Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas Infrastruktūras pārvaldības departamenta direktors Gusts Ašmanis (att. augstāk) un projekta centrālā koordinatora RB Rail AS Latvijas filiāles vadītājs Ēriks Diļevs. Gusts Ašmanis sniedza ieskatu projekta ieviešanā un iepazīstināja ar būvniecības gaitu Latvijā, izceļot Rail Baltica darbus Rīgas centrā un RIX Rīga lidostā kā apkārtējo teritoriju attīstības katalizatoru, un iezīmēja ieguvumus, ko sniedz projekta īstenošana. „Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla iespaidīgā būvniecības gaita visuzskatāmāk parāda Rail Baltica briedumu no vīzijas līdz realitātei,” teica Ašmanis.

Ēriks Diļevs (att.augstāk) uzsvēra Rail Baltica nozīmīgo lomu pilnvērtīgā ES tirgus integrācijā, uzsverot projekta nozīmi Baltijas un Melnās jūras reģionu savienošanā. Projekts nav tikai jaunas transporta infrastruktūras izveide, bet gan funkcionāla transporta koridora radīšana militāriem un ekonomiskiem mērķiem, veicinot pilnvērtīgu integrāciju un ekonomisko izaugsmi visās iesaistītajās valstīs. Delegācija guva ieskatu projekta globālajās prioritātēs un uzzināja par nozīmīgākajiem projekta sasniegumiem tā īstenošanā. Prioritāro trases posmu projektēšana tuvojas noslēgumam, un 2024. gadā Baltijā būvēs vairāk nekā 100 kilometrus jaunā dzelzceļa. Ir panākts būtisks progress konsolidētajā būvmateriālu iepirkumā, elektrifikācijā, kā arī kontroles, vadības un signalizācijas apakšsistēmās, stāstīja Diļevs.

Rail Baltica projekts uzlabo ziemeļu-dienvidu savienojumu uz Eiropu. Šis iespaidīgais pārrobežu dzelzceļa koridors tuvina mūs ar Baltijas reģionu un ir viens no nozīmīgākajiem pasažieru un kravu transporta infrastruktūras projektiem visā reģionā. Pēc Hamburgas ostas pieredzes var teikt, ka dzelzceļa savienojums ar ostu rada ievērojamas priekšrocības, jo nodrošina klimatam draudzīgus, intermodālus kravu pārvadājumus. Integrējot ostu loģistiku un efektīvus intermodālos termināļus Rail Baltica projektā, radīsies ievērojami papildu ieguvumi,” sacīja Melānija Leonharda, Hamburgas ekonomikas un inovāciju senatore.

Rail Baltica projekta īstenošanā būtisks ir plašais sadarbības un partnerattiecību tīkls ar Baltijas un ES uzņēmumiem. Projekta ietvaros ir nodibinātas aptuveni 300 partnerības un noslēgti līgumi vairāk nekā 4,7 miljardu eiro vērtībā. Īpašu delegācijas interesi izraisīja sadarbība ar Vācijas uzņēmumiem, kuriem ir nozīmīga loma dažādos Rail Baltica projekta posmos. Vācijas uzņēmēju pieredzes pienesums, īpaši ātrgaitas dzelzceļa jomā, ir nozīmīgs Rail Baltica realizācijā. Šobrīd projektā kā partneri aktīvi iesaistījušies septiņi Vācijas uzņēmumi. Kā labas partnerības piemēru minēja sadarbību ar Deutsche Bahn AG meitasuzņēmumu DB Engineering & Consulting, kas iesaistījies tādos Rail Baltica projektos kā Rīgas Centrālais mezgls, Vangaži-Salaspils-Misa dzelzceļa posmā, dzelzceļa elektrifikācijā un dzelzceļa ekspluatācijas un pārvadājumu konsultācijās. Anna Černova, DB Engineering & Consulting Latvijas un Ziemeļeiropas filiāles vadītāja, klātesošos iepazīstināja sīkāk ar uzņēmuma plašo iesaisti projektā.

Pēc diskusijām delegācijai bija iespēja klātienē apmeklēt Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas būvlaukumu. Projekta būvnieka Bererix ieinteresēto pušu vadītāja Anda Lindes vadībā delegācija guva vērtīgu ieskatu būvniecības gaitā un pārliecinājās par infrastruktūras attīstību objektā.