Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Veic vēja stipruma un ietekmes testus Rail Baltica Centrālās stacijas būvēm

12. Augustā, 2020

Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas projektētājs un būvnieks – apvienība BERERIX, piesaistot starptautiski atzītus ekspertus, veicis testus, lai noskaidrotu vēja ietekmi uz stacijas konstrukcijām, kā arī to, cik ērti jutīsies pasažieri uz dzelzceļa platfomām vējainā laikā. Tas ļaus veidot jaunbūvējamo stacijas ēku drošu un peronus pasažieriem - komfortablus.

Tika veikti divi testi: vēja tuneļa tests un vēja komforta tests. Pārbaudes veikšanai tika piesaistīti inženieri no Kanādas uzņēmuma RWDI - vieni no vadošajiem un pieredzējušākajiem ekspertiem vēja izpētē pasaulē. Turklāt RDWI savulaik ir veicis vēja testus Rīgā, Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkai, un jau ir uzkrājuši pieredzi un izpratni par Rīgas uzbūvi, valdošajiem vējiem, apkārtni u.tml. 
Vēja tuneļa testa mērķis ir noteikt vēja ietekmi uz konstrukcijām, un to piemēro lielām, sarežģītām vai daudzstāvu ēkām, kur vēja spiediens ir svarīga projekta sastāvdaļa konstrukciju slodzes plānošanā un piemērotu būvmateriālu izvēlē.
RDWI eksperti izveidoja precīzu stacijas ēkas modeli, aprīkojot to ar sensoriem, kas testa laikā mēra vēja ietekmi uz konstrukcijām, kā arī modelī tika iekļautas visas stacijas tuvumā esošās būves, lai maksimāli precīzi esošajai situācijai spētu izmērīt arī to, kā apkārtējā vide ietekmē vēja plūsmas. Ņemot vērā Rīgas pilsētas specifiku, lai imitētu visus iespējamos laika apstākļus un iegūtu pietiekamu daudzumu vēja plūsmas datus, Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas testam tika pārbaudīti 24 vēja virzieni 360 grādu leņķī ap staciju.

Savukārt vēja komforta testa mērķis bija noteikt to, cik ērti jūtas cilvēki uz dzelzceļa platformas vējainā laikā. Arī šo testu laikā tika pārbaudīti 24 vēja virzieni un ne mazāk kā 100 vietas uz perona. Šī testa rezultāti palīdzēs noteikt dažādu zonu piemērotību sēdēšanai, stāvēšanai, pastaigai, un savlaicīgi identificēs cilvēkiem nekomfortablās vietas, lai tās pilnveidotu projekta plānošanas laikā.

Kopumā abu testu veikšana ļaus izveidot gan jaunbūvējamo uzgaidāmo zonu, gan arī platformas pasažieriem drošas, ērtas un komfortablas.

Video, kā norisinājies vēja tests, varat apskatīt šeit


 

Vēja testi 3