Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Aizkraukles vidusskolā skolēni iepazīst Rail Baltica projektu un dzelzceļa nozares perspektīvas

25. Aprīlī, 2023

Kas paredzēts jaunbūvējamā dzelzceļa projektā Rail Baltica, kā dzelzceļa nozare attīstījusies Latvijā un pasaulē, cik plašas ir jauno speciālistu iespējas dzelzceļa nozarē, kurā vajag un vajadzēs daudz jaunu darbinieku ar plašām zināšanām – šie bija galvenie temati, ko Rail Baltica projekta attīstītāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības direktors Artūrs Caune 21. aprīlī stāstīja skolēniem Aizkraukles novada vidusskolas organizētajā Eko forumā „Vilnis VII”.

Forumu organizē skolas Ekopadome un skolēnu pašpārvalde, un Artūra Caunes tikšanās ar skolēniem savā ziņā bija turpinājums Ēnu dienai, kurā skolas audzēkne Amanda viesojās Eiropas Dzelzceļa līnijas un plašāk uzzināja par Rail Baltica, un uzaicināja uz savu skolu dalīties ar šīm zināšanām.

Skolēni ieinteresēti klausījās, kā pašlaik top divas jaunas starptautiskas Rail Baltica stacijas – Rīgas centrā un pie lidostas, kā tiek plānoti Rail Baltica reģionālie mobilitātes punkti un kas tajos paredzēts, kā arī uzzināja, kādas prasmes un zināšanu kopums būs nepieciešams jaunajiem speciālistiem, kas plāno savu profesionālo dzīvi saistīt ar dzelzceļa jomu.

„Nozarē arvien vairāk ienāk jaunu tehnoloģiju, tāpēc jaunajiem speciālistiem būs jābūt plašām zināšanām: jāspēj orientēties digitālā vidē, jāprot svešvalodas un ir jābūt gataviem visu laiku apgūt ko jaunu. Var teikt, ka gaidām dedzīgus un zinātkārus kolēģus, kuriem paveras plašs darba lauks ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā,” stāstīja A. Caune.


Jaunieši izmantoja iespēju uzdodot sev interesējošus jautājumus. Piemēram, jautāja, kad gaidāms Rail Baltica, kādu komfortu piedāvā jaunie pasažieru vilcieni, kuri jau bija manīti testa braucienos kursējam arī pa Aizkraukles dzelzceļa līniju, cik droša ir dzelzceļa satiksme mūsdienās, kad tomēr pa laikam dzirdam par pasaulē notikušajiem nelaimes gadījumiem. A. Caune skaidroja: dzelzceļa nozarē drošībai tiek pievērsta ļoti liela vērība, un arī tas, ka šobrīd vēl nebraucam ar jaunajiem elektrovilcieniem ir tāpēc, ka tie tiek rūpīgi pārbaudīti no drošības viedokļa. Nozarē ievieš arvien vairāk tehnoloģiju un daudzas sistēmas tiek modernizētas, nevar izslēgt cilvēciskā faktora ietekmi. Tomēr dzelzceļa transports, tai skaitā topošais Rail Baltica ir un būs drošs. Nozares izpēte liecina, ka viena miljarda kilometru garā dzelzceļā nāvējoša nelaimes gadījuma iespēja uz vienu pasažieri ir mazāka par 1 %. Turklāt, ieviešot jauno – Rail Baltica – dzelzceļa sistēmu, tā uzlabos satiksmes drošību arī kopumā, jo novirzīs pasažierus un kravas no ceļiem uz vilcieniem. Aplēsts, ka tādējādi jau pirmajos 30 darbības gados tas palīdzēs izvairīties no vairāk nekā 400 nāvējošiem negadījumiem uz ceļa.

Eko forums Aizkraukles vidusskolā ir tradīcija, kurā katru gadu satiekas Aizkraukles vidusskolas sadraudzības skolu pārstāvji un runā par tajā gadā paveikto. Šogad foruma tēma bija transports, tāpat kā Aizkraukles vidusskolas Ekoskolas šī gada tēma, kad skolēni pēta pārvietošanās paradumus, izglītojas un piedāvā videi draudzīgākās pārvietošanās iespējas.

Foto: Baiba Skaba