Būvniecības nozares pārstāvji konsultēti par Rail Baltica pamattrases būvniecības Latvijā iepirkumu
Sanāksmē par apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā” – piedalījās ap 160 dalībnieku, pārstāvot 90 uzņēmumu un organizāciju.
Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 7. decembrī organizēja sanāksmi – vebināru, lai informētu ieinteresētos piegādātājus par iepirkuma plānu un prasībām iepirkuma „Rail Baltica pamattrases būvniecība Latvijā” 1. kārtā, kā arī, lai iegūtu atgriezenisko saiti no būvniecības tirgus dalībniekiem.
Jau ziņots, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas 12. novembrī izsludināja apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”. Konkursa mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste Rail Baltica dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām aptuveni 200 km garumā.
Ieinteresētos būvniecības industrijas pārstāvjus sanāksmes laikā iepazīstināja ar Rail Baltica pamattrases būvdarbu Latvijā iepirkuma procedūras 1. posma prasībām, t.sk., par prasībām konkursa kandidātiem, un būvdarbu līguma pamatprincipiem - agrīno būvkopmānijas iesaisti, būvniecības darbu uzsākšanas secību, kā arī līguma vadības pamatprincipiem u.c.
Tika skaidrots, ka starptautiskā konkursā paredzēti divi posmi: pirmais, kurā tiks atlasīti kvalificēti kandidāti un otrais, kurā tiks izvērtēti kandidātu piedāvājumi, vērtējot kandidātu tehnisko kapacitāti (t. sk., vides un ilgtspējīga pieeja) un kopējās galvenās izmaksas. Otro konkursa kārtu paredzēts uzsākt 2022. gada aprīlī, bet konkursu paredzēts noslēgt ar līguma parakstīšanu 2022. gada oktobrī-novembrī, lai 2023. gada pirmajā pusē varētu sākt jaunās dzelzceļa līnijas būvdarbus.
Ar konkursa uzvarētāju – būvuzņēmumu tiks slēgts līgums par Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām (lielāko tiesu lauku vidē) vairāk nekā 200 km garumā infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvdarbiem, tai skaitā teritorijas sagatavošanu, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būvi, inženiertīklu pārvietošanu un sliežu ceļu izbūvi. Darbi tiks dalīti posmos, pēc izsniegtām būvatļaujām. Būvdarbus paredzēts uzsākt pirmajās četrās izsniegtās būvatļaujās (apmēram 15 km garumā),- tika skaidrots sanāksmē.
Vebinārā tika sniegtas arī atbildes uz nozares pārstāvju jautājumiem. Sanāksmes laikā ieinteresēto piegādātāju pārstāvji interesējās par nekustamo īpašumu atsavināšanas gaitu, par to, kad visiem būvdarbiem būtu jābūt pabeigtiem, par konkursantiem izvirzītajiem finanšu un profesionālajiem kritērijiem, kā arī uzdeva citus jautājumus.
Sīkāks sanāksmes izklāsts, prezentācija, kā arī apkopotas atbildes uz uzdotajiem jautājumiem latviešu un angļu valodā izlasāmas šeit
Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā sākas pie Lietuvas–Latvijas robežas, un turpinās caur 10 pašvaldību teritorijām: Bauskas, Ķekavas, Olaines, Mārupes novadiem, galvaspilsētai Rīgai, turpinoties Igaunijas virzienā caur Salaspils, Ropažu, Siguldas, Saulkrastu un Limbažu novadiem.