Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Dzelzceļa stacijā “Imanta” atklāta vides izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā" un aizvadīta tikšanās ar iedzīvotājiem

17. Oktobrī, 2022

Dzelzceļa stacijā "Imanta", piedaloties Satiksmes ministram Tālim Linkaitam, Rīgas domes priekšsēdētāja vietniekam Vilnim Ķirsim un RB Rail AS un SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas pārstāvjiem, 14. oktobrī atklāta ceļojošā vides izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā” un norisinājās tikšanās ar iedzīvotājiem, runājot par Rail Baltica dzelzceļa līnijas integrēšanu Imantā un Rīgas pilsētvidē, kā arī par savienojumu ar lidostu “Rīga”.

Rail Baltica jaunā dzelzceļa līnija arī Rīgā dos iespēju attīstīt ērtu vilcienu satiksmi, kas ir ātrākais un uzticamākais sabiedriskā transporta veids,” atzīmēja Tālis Linkaits, atklājot izstādi. “Imantas stacija nākotnē tiks veidota kā pārsēšanās punkts starp abām dzelzceļa sistēmām, līdz ar to no šīs stacijas varēs iekāpt gan vilcienā uz Rīgas centru, gan lidostu, gan starptautiskajā reisā uz galamērķi Eiropā.”

Sadarbībā ar VAS Latvijas dzelzceļš izstāde dzelzceļa stacijā “Imanta” Zolitūdes ielā 27 būs apskatāma līdz 25. oktobrim.

Iedzīvotāji, kas bija ieradušies uz izstādes atklāšanu, varēja uzzināt, ka p
ašlaik turpinās Daugavas kreisā krasta Rail Baltica pamattrases projektēšanas darbi saskaņā ar Rīgas dzelzceļa mezgla darbības optimizācijas izpēti un Satiksmes ministrijas ieceri attīstīt dzelzceļa satiksmi uz Bolderāju, kā arī citu iesaistīto pušu interesēm.

Salāgojot trases novietojumu ar pilsētas un sabiedrības interesēm, Rail Baltica posmā starp Imantu un Zolitūdi (2 km posmā) plānoti seši gājēju / velo  šķērsojumi. Projektā plānots izbūvēt arī Anniņmuižas bulvāra šķērsojumu – autotransporta tuneli ar integrētu gājēju un velosipēdistu infrastruktūru, pēc kuras izbūves tiks slēgta Zolitūdes ielas dzelzceļa pārbrauktuve. Atbilstoši Rail Baltica projektēšanas vadlīnijām, kas paredz, ka dzelzceļa trase nevar krustoties ar ceļiem, tai skaitā velosipēdu un gājēju ceļiem, vienā līmenī, visi esošie šķērsojumi tiks pārbūvēti divos līmeņos – pārvada vai tuneļa risinājumos, kas būtiski uzlabos satiksmes drošību pilsētā. Daugavas kreisā krasta posmā Rail Baltica projekts paredz esošās pilsētas un dzelzceļa infrastruktūras pārbūvi visā posma garumā, kur plānots attīstīt piecus autotransporta šķērsojumus un 15 gājēju un velo šķērsojumus. Piemēram, Imantas stacijas tuvumā gājēju šķērsojumi plānoti uz veloceļa Rīga – Jūrmala, Imantas un Zolitūdes stacijās, uz Zārdu un Rostokas ielas.

Tāpat turpinās Rail Baltica stacijas un savienojuma ar Rīgu pirmā posma būvdarbi lidostā “Rīga”. Rail Baltica dzelzceļa trases posms no esošās dzelzceļa stacijas “Imanta” līdz pat Mārupei stiepjas 4,5 km garumā, un tas ietver estakādes, uzbēruma, pārvada pār K. Ulmaņa gatvi un stacijas izbūvi. Darbus plānots īstenot pa posmiem līdz 2025. gadam, izbūvējot uzbērumu līdz stacijai “Imanta”.

Rail Baltica projekta ietvaros Rīgā Daugavas kreisajā krastā tiks izbūvētas četras stacijas – Imanta, Zasulauks, Torņkalns, kā arī jauna 1520 mm platuma dzelzceļa pieturvieta Āgenskalnā, pie P.Stradiņa slimnīcas. Rail Baltica reģionālā dzelzceļa stacija Imantā atradīsies vienuviet ar jau esošo dzelzceļa staciju “Imanta”, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas punktu.

Atbilstoši prognozētai pasažieru plūsmai, Imantā paredzēta vidēja lieluma stacija, kas nodrošinās abu dzelzceļa sistēmu pasažieru apkalpošanu jaunizbūvētā Rail Baltica stacijas ēkā. Plānots saglabāt esošo stacijas nosaukumu – Imanta, par kuru saņemts pozitīvs Valsts Valodas centra sākotnējais atzinums.

Izstādes apmeklētāji aicināti saistošā un viegli uztveramā veidā iepazīties ar Rail Baltica projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī ar faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.

No 2022. gada pavasara līdz rudenim izstāde "Ar vienu vilcienu rītdienā" apceļoja Latvijas novadu pašvaldības, ko šķērso topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Tā viesojusies Salaspils, Mārupes, Siguldas, Olaines, Bauskas, Limbažu, Ķekavas un Ropažu novados. Pēc izvietošanas dzelzceļa stacijā “Imanta” izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.

Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar pašvaldībām.