Eiropas Dzelzceļa līnijas turpina tradīciju: aizvadīta Ģimenes diena
Turpinot pērn iesākto tradīciju, 1. novembrī norisinājās Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) Ģimenes diena, kurā uzņēmuma darbinieku tuvinieki varēja iepazīties ar projekta ieviesēja darbu un paveikto Rail Baltica īstenošanā, apmeklēt Rail Baltica Centrālā mezgla būvlaukumu, kā arī piedalīties erudīcijas spēlē.
Klātesošos uzrunāja Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs, paužot prieku par tik lielu atsaucību, piedaloties Ģimenes dienā, un atzina: ikviena darbinieka ieguldījums projekta ieviešanā ir nozīmīgs – „ik katrs uzņēmumā strādājošais ir vērtība”, un ģimenes ir tās, kas sniedz atbalstu savējiem ikdienā.
Uz šā gada 1. novembri EDZL strādā 118 darbinieku, 75 no tiem ir sievietes un 43 – vīrieši. Ģimenes dienā kopumā piedalījās 65 cilvēki, no tiem jaunākais dalībnieks bija vien gadu vecs.
Uzņēmuma valdes locekle Baiba Zauere uzrunā īpaši vērsās pie jaunākajiem viesiem, sakot, ka „jūs būsit tie, kas izmantos jaunizbūvēto dzelzceļa infrastruktūru, un, kas zina, varbūt tāpat kā vecāki, arī strādāsit Rail Baltica”.
EDZL sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Dana Šauberga iepazīstināja ar Centrālās stacijas vēsturi, stāstot, ka tās pirmsākumi meklējami 19. gadsimta vidū. Kopš tā laikā stacija vairākkārt pārbūvēta un paplašināta, allaž bijusi pilsētas vizītkarte un satiksmes centrālais punkts pilsētā. Viesi varēja arī uzzināt, kas plānots jaunajā stacijā un tās apkārtnē. Vēlāk klātesošie varēja piedalīties spēlē, demonstrējot savas zināšanas un atbildot uz āķīgiem jautājumiem par Rail Baltica projektu un tā ieviesējuzņēmumu.
Pēc iepazīšanās ar Rail Baltica projektu raksturojošiem faktiem, Ģimenes dienas dalībnieki klātienē skatīja paveikto Rail Baltica Centrālā mezgla būvlaukumā*, izejot izbūvēto posmu no topošās stacijas ēkas, platformām un sliežu ceļu vietām, pa jaunajām estakādēm līdz pat krastmalai.
Viesi varēja apskatīt topošā iespaidīgā multimodālā satiksmes mezgla aprises, kur zem estakādes savienosies Elizabetes un Timoteja iela, kas līdz šim bija atdalītas ar dzelzceļa uzbērumu un kurā nākotnē varēs iebraukt starppilsētu un galvaspilsētas sabiedriskais transports. Turpinot ceļu stacijas virzienā, viesi redzēja stacijas ēkas režģoto siluetu – top mūsdienu prasībām atbilstoša, estētiski pievilcīga un ērta stacijas infrastruktūra trīs līmeņos.
Dodoties krastmalas virzienā, varēja redzēt, cik tuvu estakādei atrodas autoostas ēka, kas radīja izaicinājumus būvniecības laikā – izbūvētā dzelzceļa estakāde ir nepilna metra attālumā no ēkas. Tas ir ievērības cienīgi, jo reti kur Latvijā šāda infrastruktūra tiek būvēta tik tuvu esošajām ēkām. Būvnieks Bererix pielietoja modernas un sarežģītas tehnoloģijas, monitoringu un uzraudzību, lai būvniecība neietekmētu līdzās esošās būves. Savukārt, nonākot krastmalā, varēja sīkāk uzzināt par jaunbūvējamo Rail Baltica dzelzceļa tiltu, kas būs pieejams arī gājējiem un velobraucējiem.
Pēc pasākuma klātesošie pauda, ka ir uzzinājuši daudz jauna gan par uzņēmumu un Rail Baltica projektu, gan arī būvniecības gaitu, atzīstot, ka šī ir ļoti sirsnīga un vērtīga tradīcija, kas noteikti jāturpina.
* Būvlaukuma apskatei tika noteiktas drošās zonas, kur apmeklētājiem atļauts atrasties bez individuālajiem aizsardzības līdzekļiem. Drošās zonas tika saskaņotas ar būvnieku un tajās netika veikti būvdarbi.