Eiropas Parlamenta priekšsēdētāja Roberta Metsola tiekas ar Rail Baltica pārstāvjiem
Darba vizītes ietvaros Rīgā 27. oktobrī Eiropas Parlamenta priekšsēdētāja Roberta Metsola tikās ar Rail Baltica centrālā projekta koordinatora un kopuzņēmuma RB Rail AS valdes pārstāvjiem, valdes priekšsēdētāju un izpilddirektoru Agni Driksnu, globālā projekta tehnisko direktoru Marku Filipu el Bezi, kā arī nacionālā projekta ieviesēja Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētāju Kasparu Vingri, valdes locekli Artūru Cauni un citiem Rail Baltica projekta pārstāvjiem.
Eiropas Parlamenta prezidente Roberta Metsola tikšanās laikā atzina nepieciešamību pēc ātras Rail Baltica ieviešanas, lai uzlabotu Baltijas reģiona savienojamību: “Rail Baltica nav un to nevajadzētu uzskatīt par Eiropas nomali. Rail Baltica ir Eiropas transporta tīkla (TEN-T) pamattīkla trūkstošais posms un šīs infrastruktūras ieviešana ir būtisks priekšnoteikums arī turpmākiem transporta savienojamības uzlabojumiem ar Somiju un Ziemeļvalstīm.''
Tikšanās laikā tika apspriesti jautājumi par Rail Baltica īstenošanas progresu un notika sarunas par projekta ieviešanas stratēģiju, finansējuma pieejamību, inflācijas ietekmi uz projektu, kā arī Rail Baltica stratēģisko nozīmi šī brīža ģeopolitiskajā situācijā.
“Sarunas laikā pārrunājām ģeopolitisko situāciju Baltijas valstīs un Eiropā, un tai skaitā, kā Rail Baltica projekts var palīdzēt šajā situācijā, un kas ir projekta izaicinājumi un ieguvumi. Pārrunājām arī projekta īstenošanas laika grafiku, lai līdz 2030. gadam mēs spētu nodrošināt savienojamību starp trīs Baltijas valstīm un vienoto Eiropas dzelzceļa tīklu,” sacīja Agnis Driksna, RB Rail AS valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.
Pēc oficiālās vizītes daļas notika prezentācija par Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības progresu, kurā piedalījās pārstāvji no Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas būvnieka – pilnsabiedrības BERERIX un EGIS RAIL SA.
“Sākusies pati redzamākā un, protams, arī interesantākā daļa Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas būvdarbiem, jo esam lielā mērā pabeiguši visus projektēšanas darbus, ir progresējuši pāļu izbūves darbi. Šobrīd jau Centrālās stacijas multimodālajā zonā mēs varam redzēt, kā betonējas pirmās kolonnas, kas balstīs visu Rail Baltica viaduktu un dzelzceļa sliežu klājumu, līdz ar to ir sācies pats interesantākais un redzamākais darbu posms, lai nodrošinātu ilgtspējīgu un multimodālu Rail Baltica dzelzceļa mezglu,” stāstīja BERERIX izpilddirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
Vizītē piedalījās arī Eiropas Parlamenta viceprezidents Dr. Roberts Zīle, kurš ir arī Eiropas Parlamenta “Rail Baltica draugu grupas” vadītājs. “Es turpinu savu misiju, būdams “Rail Baltica draugu grupas” vadītājs kopš tās izveidošanas. Mēs turpināsim izmantot šo platformu, kurā piedalās ne tikai deputāti no Baltijas, bet arī no citām valstīm, kas iesaistītas šī garā koridora ietvaros, un mēs turēsim šī projekta reitingu ļoti augstu. Šobrīd katrs Eiropā cīnās par resursiem, un skaidrs, ka Rail Baltica pabeigt līdz 2030. gadam ir absolūti svarīgi,” viņš sacīja.