Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Izmaiņas RB Rail padomē

4. Jūnijā, 2019

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS “RB Rail” padomē ar š.g. 31. maija akcionāru lēmumu iecelti divi jauni padomes locekļi. No darba kopuzņēmuma padomē atsaukti Edvīns Bērziņš un Vineta Rudzīte, darbam padomes locekļa amatos apstiprināti Ligita Austrupe un Anrī Leimanis.

Pārējie padomes locekļi – padomes priekšsēdētājs Karolis Sankovskis, padomes locekļi Anti Mopels (Anti Moppel), Rīa Sillave (Riia Sillave) un Roms Šveds (Romas Švedas) – pārapstiprināti amatos.

Izmaiņas komentē Rail Baltica projekta ieviesēja - uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis Kaspars Vingris: "2019. gadā Rail Baltica projekts Latvijā ir aktīvā projektēšanas fāzē. Kopš 2018. gada tiek veikta Rail Baltica stacijas projektēšana starptautiskajā lidostā Rīga, kas tiks pabeigta šogad un drīzumā tiks izsludināts iepirkums būvdarbiem. Šogad, 29. maijā, parakstīts līgums par Rail Baltica Centrālās stacijas un saistītās infrastruktūras projektēšanu un būvdarbiem, kopuzņēmums RB Rail noslēdzis iepirkumu Rail Baltica Centrālās daļas projektēšanai Latvijā un šogad izsludinās iepirkumu arī līnijas projektēšanai uz Ziemeļiem līdz Igaunijas robežai un uz Dienvidiem līdz Lietuvas robežai. Projekta attīstība nosaka aktuālās kompetences arī padomes locekļiem, par prioritāti izvirzot finanšu un juridiskās jomas.”

Ligita Austrupe  (attēlā) ir Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece, viņai ir 20 gadu pieredze Eiropas Savienības fondu administrēšanā, uzraudzībā un auditā. Pēdējo sešu gadu laikā specializējusies transporta jomas finanšu stratēģiskā plānošanā un uzraudzībā.


Anri Leimanis (attēlā) ir tiesību zinātnes maģistrs, korporatīvās vadības eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Viņš ir arī uzraudzības padomes priekšsēdētāja vietnieks Latvijā lielākajā telekomunikāciju operatora uzņēmumā Latvijas Mobilais Telefons (LMT).

AS RB Rail dibināta 2014. gadā, lai īstenotu dzelzceļa līnijas Rail Baltica projektu, ar kuru plānots integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļņu un Varšavu. Uzņēmuma akcionāri ir Igaunijas uzņēmums Rail Baltic Estonia, Latvijas Eiropas Dzelzceļa līnijas un Lietuvas Rail Baltica statyba.

RaiI Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai  ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.