Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Konkursa kandidāti klātienē apmeklē Rail Baltica stacijas lidostā „Rīga” būvniecības vietu

2. Jūlijā, 2020

Deviņu apvienību pārstāvji, kas piedalās starptautiskā konkursā par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītai infrastruktūrai, klātienē apsekoja projekta būvdarbu vietu, apliecinot aktīvu gatavošanos konkursa otrajai kārtai. Klātienes vizīte kļuva iespējama pēc vīrusa radītās ārkārtas situācijas nosacījumu maiņas.

1. jūlijā notika būvējamā objekta apskate, un potenciālie būvnieki iepazinās ar būvju novietojumu, piekļuves principiem būvlaukumam un lidlaukam. Objekta apskate tika turpināta dzelzceļa stacijas „Imanta” zonā līdz K.Ulmaņa gatvei, pār kuru tiks izbūvēts dzelzceļa pārvads.

Lai plānotu būvdarbu organizāciju un izmaksas, objekta apskatē piedalījās pārstāvji no  Latvijas, Vācijas, Spānijas, Itālijas, Polijas, Turcijas un Austrijas.

Kandidātiem līdz šā gada 3. augustam jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums uzņēmumam Eiropas Dzelzceļa līnijas, un kandidātu interese apliecina aktīvu gatavošanos konkursa otrajai kārtai.




EDZL preses foto

Iepriekš šī starptautiskā konkursa ietvaros, kas norit saspringtā laikā, tika atrasti radoši risinājumi, kā turpināt konkursu bez kavēšanās. Tā, piemēram, respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli,  pretendenti  ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē. Tika rasts mūsdienīgs tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju var iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu. Savukārt 4. jūnijā  Eiropas Dzelzceļa līnijas organizēja attālinātu sanāksmi kandidātiem, un lielais dalībnieku skaits apliecināja, ka kandidāti aktīvi gatavojas finanšu un tehniskā piedāvājuma iesniegšanai. 

Jau ziņojām, ka maija sākumā Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludināja starptautiskā konkursa 2. posmu par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītai infrastruktūrai, kuram bija kvalificējušies visi 11 pirmās kārtas kandidāti no 8 valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas. Kandidātiem līdz šā gada 3. augustam jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums Rail Baltica projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas. Būvniekiem izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības:  pieredze publisko ēku,  dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos.

2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.
Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shuttle jeb atspoles vilciens, savienojot  lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija,  ieviesēji - Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.