Norisinās iepirkums par Rail Baltica kravu termināļa pie Rīgas lidostas būvprojektēšanu un autoruzraudzību
Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis atklātu konkursu par Rail Baltica duālās izmantošanas kravu termināļa pie RIX Rīgas lidostas būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību termināļa būvdarbu laikā. Pretendentiem piedāvājumi jāiesniedz līdz 2024. gada 12. septembrim.
Kravu terminālis pie lidostas plānots kā dzelzceļa terminālis, kura teritorijā plānots nodrošināt konteineru, puspiekabju (piggy back) un ātrgaitas vilcienu sīkpaku kravu apstrādi. Termināļa atrašanās vieta plānota tiešā lidostas tuvumā un areālā, kur jau šobrīd atrodas daudzi loģistikas uzņēmumi, tādējādi nodrošinot pakalpojuma ērtu pieejamību dažādiem transporta veidiem - dzelzceļš, avio un kravas automašīnas.
Pretendentam būs jāveic termināļa būvprojektēšana un autoruzraudzība, kas ietver sliežu ceļu, ēku un saistītās infrastruktūras izveidi. Pretendentam pamatojoties uz labāko praksi intermodālu termināļu projektēšanā jāizstrādā termināla koncepts un jāsagatavo attiecīgās būvprojekta daļas. Projektētājam objekta izkārtojums jāveido tā, lai nākotnē saglabātu iespējas paplašināt termināļa darbību.
Plānotā aptuveni 30 – 60 hektāru lielā termināļa teritorija atrodas Mārupes novadā starp vietējās nozīmes autoceļu Dzirnieku iela un Rail Baltica pamattrasi. Pretendentam būs jāizvērtē un jāsalāgo projekta risinājumi ar Rail Baltica pamattrases būvprojektu un citiem saistītiem būvprojektiem tuvumā. Tāpat būs jānodrošina piekļuves ceļu savienojums ar pašvaldības autoceļu P5/E22 un Dzirnieku ielu, lai veiksmīgi un optimāli savienotu termināļa teritoriju ar valsts un pašvaldības infrastruktūru.
Attēlā: Indikatīva Rail Baltica duālās izmantošanas kravu termināļa pie Rīgas lidostas aizņemamā teritorija, tiks precizēta projektēšanas gaitā
Lai piedalītos iepirkumā, pretendentam iepriekšējo desmit gadu laikā kā būvprojekta izstrādātājam jāapliecina pieredze intermodālo dzelzceļa kravu termināļu un ceļu projektēšanā, kā arī vismaz viena transporta infrastruktūras projekta projektēšanā, kur kopējās projektēšanas izmaksas ir bijušas vismaz viens miljons eiro. Tāpat pretendentam jābūt pieredzei darbā ar būvprojektu būves informācijas modelēšanu (BIM) vidē.
Provizoriski paredzamais līguma izpildes termiņš būvprojektēšanas pakalpojumu izpildei plānots 20 mēnešus no iepirkuma līguma spēkā stāšanās dienas, bet autoruzraudzības pakalpojumu sniegšanai – līdz objekta pieņemšanai ekspluatācijā.
Vairāk par konkursa prasībām var uzzināt šeit