Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Noslēgts līgums par Rail Baltica pamattrases būvuzraudzību

24. Jūlijā, 2023

Rail Baltica projekta īstenotājs – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 2023. gada jūlijā noslēdzis līgumu par Rail Baltica pamattrases būvdarbu inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu Latvijā. Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina aptuveni 230 km garās dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

Pēc izsludinātās slēgtā konkursa otrās kārtas piedāvājumu izvērtēšanas par uzvarētāju tika atzīts Itālijas uzņēmums ar gandrīz 40 gadu starptautisko pieredzi dzelzceļu pārvaldībā un izbūvē Italferr (Ferrovie dello Stato Italiane Group). Uzņēmuma iesniegtais piedāvājums tika atzīts par darbu kvalitātes un profesionālās pieredzes attiecības labāko piedāvājumu.

Līguma izpildes laikā inženierkonsultants nodrošinās sekojošus pakalpojumus:

  • būvprojektu izskatīšana un būvniecības sagatavošanās darbu uzsākšana;
  • starptautisko un vietējo ekspertu piesaisti;
  • dokumentācijas sagatavošana un nolikumu atbilstība Eiropas Savienības normatīviem;
  • būvuzraudzība atbilstoši starptautiski atzītai FIDIC praksei;
  • būvniecības aktivitāšu atbilstība atbilstoši Latvijas likumdošanai;
  • izmaiņu rīkojumu, realizēto būvdarbu, finanšu plūsmas līguma ietvaros un citas dokumentācijas audits un pārbaude.

Jāatzīmē, ka Italferr ir iesaistīts Rail Baltica projektā kopš 2021. gada, sniedzot atbalstu jaunās ātrgaitas līnijas elektrifikācijas ieviešanā, kā arī 2022. gadā tika noslēgts līgums par vilcienu vadības un signalizācijas apakšsistēmu inženiertehnisko un projektu vadības pakalpojumu sniegšanu trases sagatavošanai, iepirkumam un būvuzraudzībai. Savukārt uzņēmuma starptautiskā pieredze ir iegūta piedaloties Itālijas, Lionas-Turīnas, Kalifornijas, Teksasas, Kairo un Saūda Arābijas ātrgaitas dzelzceļa līniju ieviešanas projektos.

Līguma izpildes laikā vairāki desmiti starptautisko ekspertu pārcelsies uz Latviju, kur sadarbībā ar vietējiem speciālistiem veidos integrētu komandu, kas būs lieliska iespēja arī paaugstināt vietējās ekspertīzes līmeni.

Šobrīd turpinās arī pamattrases būvniecības iepirkuma otrā kārta un piedāvājumu izvērtēšana, kā rezultātā izvēlētais būvnieks kopā ar Italferr uzsāks būvniecības sagatavošanās darbus.

Pirmā gada aktivitātēs ir paredzēta Centrālās vadības komandas iesaiste, kas kopā ar būvnieku izstrādās sākotnējo būvniecības darbu plānu un optimizēs būvprojekta risinājumus dzelzceļa līnijas sākotnējā posmā. Vēlāk tiks izveidotas Reģionālās vadības komandas, kas pārvaldīs būvuzraudzības darbus ārpus Rīgas.

Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.