Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Pagarināts konkursa termiņš par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai lidostā „Rīga”

9. Jūlijā, 2020

Starptautiskā konkursa 2. posma par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītajai infrastruktūrai tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanas termiņš, atsaucoties uz konkursantu ierosinājumu, pagarināts no šī gada 3. augusta līdz 15.septembrim.

„ Esam respektējuši kandidātu  ierosinājumu un pagarinājuši  tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanas termiņu no 3. augusta uz 15.septembri.  Esam ieinteresēti saņemt izsvērti un detalizēti izstrādātus piedāvājumus. Gan attālināti, gan klātienē esam konkursantus iepazīstinājuši ar projektu. Projekts ir ļoti komplicēts. Šo varam salīdzināt ar  vēl vienu nozīmīgu Latvijas Rail Baltica projekta daļu, kas bija ne mazāk komplicēta: Rail Baltica stacijas izbūvi Rīgas Centrālajā stacijā. Tad līguma ar uzvarētāju apjoms kopā ar pielikumiem sasniedza vairāk nekā 10 000 lappuses. Tas liecina, ka arī konkursantiem ir jāpaveic ļoti apjomīgs mājas darbs, lai spētu profesionāli sagatavot un iesniegt kvalitatīvu tehnisko un finanšu piedāvājumu. Tas mums dod pārliecību, ka tiks nodrošināta augsta līmeņa konkurence un būs iespējas izvēlēties ne tikai labāko, bet arī izmaksu ziņā efektīvāko būvniecības piedāvājumu. Neraugoties uz konkursa nelielu pagarinājumu, projekta realizācijas termiņus tas neietekmēs, jo 2020. gada beigās plānojam noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus,” saka Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Tā kā konkurss norit saspringtā – COVID vīrusa pandēmijas ietekmētā - laikā, tā organizators – Eiropas Dzelzceļa līnijas šai laikā bija radis iespējas, kā kandidātiem labāk iepazīties ar projektu un sagatavoties konkursam. Tā, piemēram, respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli,  pretendenti  ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē. Tika rasts mūsdienīgs tehnoloģisks risinājums, un kandidāti ar objekta teritoriju var iepazīties, izmantojot ar dronu filmētu materiālu.
Savukārt 4. jūnijā  Eiropas Dzelzceļa līnijas organizēja attālinātu sanāksmi kandidātiem, un lielais dalībnieku skaits apliecināja, ka kandidāti aktīvi gatavojas finanšu un tehniskā piedāvājuma iesniegšanai. 
Atceļot vīrusa radītās ārkārtas situācijas nosacījumus, 1. jūlijā deviņu apvienību pārstāvji, kas piedalās starptautiskā konkursā, klātienē apsekoja projekta būvdarbu vietu, apliecinot aktīvu gatavošanos konkursa otrajai kārtai.

Atgādināsim, ka atklātā konkursa otrajai kārtai par būvdarbu veikšanu Rail Baltica stacijai starptautiskajā lidostā „Rīga” un saistītajai infrastruktūrai tika kvalificēti 11 kandidāti no 8 valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas. Konkursa 1. posmā tika izvērtēta kandidātu kvalifikācija.
Konkursa 2. posmā kandidātiem bija līdz šā gada 15.septembrim jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums Rail Baltica projekta īstenotājam Latvijā – SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.

Jau ziņots, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas 2019. novembrī izsludināja  starptautisku konkursu, lai atrastu būvniekus Rail Baltica stacijas ēkas starptautiskajā lidostā „Rīga”, estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, sešu kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai.   Būvniekiem izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības:  pieredze publisko ēku,  dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos.

Starptautiskais konkurss norit divos posmos. Pirmajā kārtā notika kandidātu atlase. Šā gada sākumā konkursā tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.  Otrajā konkursa kārtā paredzēta kandidātu sagatavoto piedāvājumu iesniegšana un sarunas, lai 2020. gada beigās noslēgtu līgumu un 2021. gadā uzsāktu  1. kārtas būvdarbus. Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250 milj. – 280 milj. eiro robežās.
 

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi,  kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas,  notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēcāk sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, Rail Baltica dzelzceļš un stacija lidostā „Rīga” tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Tiks veidots uzbērums un 113 m garš dzelzceļa pārvads pār K. Ulmaņa gatvi. Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu 4 reizes dienā varētu kursēt Rail Baltica ātrvilciens, un  ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. shutlle jeb atspoles vilciens, savienojot   lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 8 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. Infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Satiksmes ministrija,  ieviesēji - Eiropas Dzelzceļa līnijas un RB Rail AS.