Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica būvniecība Iecavā: sākta būvlaukuma iekārtošana

12. Martā, 2025

Rail Baltica pamattrases būvnieks ERB Rail, piesaistot vairākus vietējos uzņēmumus, ir uzsācis apjomīgus darbus Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā – stratēģiskā vietā, kas kļūs par vienu no būtiskākajiem mezgliem projekta īstenošanā. 16 hektāru teritorijā jau notiek intensīva sagatavošanās, iezīmējot pamattrases būvdarbu uzsākšanas vietu.

Kā uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka: „Rail Baltica būvdarbiem pēc iespējas ātrāk jāsākas šogad posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu. Tas ir stratēģiski svarīgi mūsu valsts drošībai, un mums jārāda sabiedrībai, ka virzāmies uz priekšu ar konkrētiem un praktiskiem soļiem šī projekta īstenošanā.”

Ir pabeigta pagaidu būvlaukuma teritorijas iežogošana aptuveni 10,5 kilometru attālumā no Iecavas centra, virzienā uz Vārpām (Baldoni), aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 Iecava–Baldone–Daugmale.

Būvlaukumā norit būvtehnikas un pagaidu biroja moduļu piegādes. Kopumā pagaidu birojs tiks iekārtots no 16 moduļiem. Vietējais Bauskas uzņēmums SIA Kvēle izbūvējusi elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukuma vajadzībām, savukārt moduļu nomu un to uzstādīšanu nodrošina Ramirent Baltic AS Rīgas filiāle.

Nesprāgušas munīcijas (UXO) meklēšana 16 hektāru platībā tiek veikta, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Darbu īsteno augsti kvalificēti speciālisti, izmantojot modernas tehnoloģijas, kas ļauj efektīvi skenēt augsni un identificēt iespējamās vēsturiskās munīcijas atliekas. Darbi norit sistemātiski, sadalot teritoriju kvadrantos, lai veiktu rūpīgu pārbaudi metru pa metram.

Pēc būvlaukuma nožogošanas, konteineru uzstādīšanas, pagaidu biroja labiekārtošanas un munīcijas meklēšanas darbu pabeigšanas izbūvēs pagaidu piekļuves ceļu, kā arī veiks esošo ēku demontāžu, ko īstenos ceļu būves uzņēmums Binders. Šie darbi plānoti aprīlī.

Plašāka mēroga būvdarbi secīgi sāksies aprīlī, kad paredzēts uzsākt būvlaukuma pamatnes izbūvi. Pamattrases būvlaukums tiks veidots kā uzbērums aptuveni divu metru augstumā. Darbi ietvers caurteku izbūvi, grunts apmaiņu un laukuma uzbēruma izveidi aptuveni 16 hektāru platībā.

Līdz tam kravas transporta intensitātes palielinājums nebūs būtisks – piegādes uz būvlaukumu veiks līdz desmit kravas transporta vienībām diennaktī pa vienu transporta maršrutu.

Sākotnēji tiks izmantoti valsts autoceļi – Rīgas apvedceļš A5, autoceļš A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle), autoceļš V9 Iecava–Baldone–Daugmale, autoceļš V5 Piebalgas–Dzelzāmurs–Ratstrauti un autoceļš P89 Ķekava–Skaistkalne.

Atgādināsim, ka apjomīgs starptautisks konkurss Rail Baltica pamattrases būvdarbu veikšanai noslēdzās 2023. gada 22. decembrī, kad Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā Eiropas Dzelzceļa līnijas un pilnsabiedrība E.R.B. Rail JV PS noslēdza līgumu par Rail Baltica pamattrases būvniecību. Starptautiskā konkursā uzvarējušo uzņēmumu apvienību veido Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A (Itālija). Katrs no kopuzņēmuma dalībniekiem ir ar pieredzi stratēģiskās nozīmes objektu būvniecībā Eiropā. ERB Rail līguma realizāciju par pamattrases būvniecību ir uzsācis 2024. gada 8. janvārī. Līguma vadību, darbu un izmaksu uzraudzību veiks pasūtītājs un būvinženieris Italferr (Ferrovie dello Stato Italiane Group). Līguma izpildes uzraudzību veiks Satiksmes ministrija.