Rail Baltica pamattrases dienvidu posma izbūve pakāpeniski uzņem tempu

26. Maijā, 2025

Rail Baltica projekta ietvaros uzsākta Iecavas infrastruktūras apkopes punkta uzbēruma izbūve, kas atrodas tieši blakus atmežotajai Rail Baltica pamattrases vietai, kā arī norit pievedceļu izveide un pamattrases būvnieka ERB Rail pagaidu biroja labiekārtošanas darbi.

Pēc nesprāgušās munīcijas meklēšanas un neitralizēšanas darbu pabeigšanas Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā Rail Baltica pamattrases dienvidu posma būvniecības sagatavošanās darbi pie Iecavas pakāpeniski uzņem tempu.

Līdz šim Iecavas infrastruktūras apkopes punkta būvlaukuma teritorijā ir veikti plānotie atmežošanas darbi un uzsākti celmu raušanas darbi. Ir sagatavota pamatnes konstrukcija pagaidu biroja izvietošanai, piegādāti 16 biroja moduļi un šobrīd notiek to iekārtošana.

Zemes darbi arvien plašāk aptver būvlaukuma teritoriju. Ir uzsākta zemes virskārtas noņemšana, uzbēruma izveide, kā arī pamatnes nesošo konstrukciju izbūve.

“Prieks redzēt, ka būvniecības tempi uzņem apgriezienus. Mums ir svarīgi demonstrēt sabiedrībai un Eiropas Komisijai, ka no vārdiem esam nonākuši līdz darbībai,” uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka.

Līdztekus tiek veikti arī ceļu būvniecības darbi infrastruktūras apkopes punkta teritorijā, lielāko uzsvaru liekot uz aptuveni 500 metrus garo pievedceļu uz objektu no valsts vietējā autoceļa V9 Iecava–Baldone–Daugmale, kas nepieciešams, lai nodrošinātu nepārtrauktu nepieciešamo būvmateriālu piegādi.

Lai uzlabotu ūdens atvadi, drīzumā plānots uzsākt grāvju tīrīšanas un caurteku izbūves darbus. Tuvāko nedēļu laikā plānots sākt arī būvlaukumā esošo ēku demontāžu, vienlaikus turpinoties zemes darbiem – virskārtas noņemšanai, ierakuma, uzbēruma un konstruktīvo slāņu izbūvei.

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta aptuveni 16 hektārus plašā teritorija pamattrases būvniecības laikā kalpos kā stratēģiska loģistikas bāze un pagaidu birojs pamattrases būvnieka ERB Rail komandai Rail Baltica pamattrases dienvidu posma izbūvei no Misas līdz Lietuvas robežai.

Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic Rail Baltica projekta realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir, kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.

Par pilnsabiedrību E.R.B. Rail

Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas nozīmīgākie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līgumu par pamattrases būvniecību ir sācis realizēt 2024. gada 8. janvārī.

Šī projekta finansējumu 81–85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.

Iecavas infrastruktūras apkopes punkta uzbēruma izbūve 15