Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Rail Baltica projektā neiztikt bez Latvijas būvmateriālu ražotāju produkcijas

10. Decembrī, 2024

Vietējiem būvmateriālu ražotājiem drīzumā pavērsies plašs darba lauks: sākot apjomīgo Rail Baltica pamattrases izbūvi, neiztiks arī bez Latvijas būvmateriālu ražotāju produkcijas.

Pārstāvot Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas Projekta ieviešanas un vadības departamentu, Gatis Gaņģītis piedalījās Būvmateriālu ražotāju asociācijas sanāksmē, kur nozares pārstāvjus informēja par projekta aktualitātēm un progresu, kā arī nepieciešamajiem būvmateriālu apjomiem Rail Baltica projekta īstenošanā.

Viņš ražotājiem stāstīja, ka jau vairākus gadus aktīvi norisinās abu Rail Baltica starptautisko staciju (Rīgas Centrālais mezgls un stacija RIX Rīgas lidostā) izbūve, kurā savu artavu projekta īstenošanā līdztekus starptautiskajiem partneriem sniedz ne tikai vietējie būvnieki, bet arī materiālu ražotāji. Savukārt šī gada nogalē sāksies arī Rail Baltica pamattrases būvdarbi, un, ņemot vērā paredzamo darbu vērienu trases izbūvē, galvenajos būvdarbos būs plaši iesaistīti vietējie būvuzņēmumi un būvnozares kompetence var tikt izmantota arī tehnoloģiskos risinājumos, būvmateriālu ražošanā un piegādē u.c. jomās. Pamattrases būvdarbu uzsākšanai ir pieejami visi nepieciešamie elementi – saskaņoti būvprojekti, atsavināti nepieciešamie īpašumi, pieejams finansējums un noslēgti būvdarbu un būvuzraudzības līgumi. Viss ir sagatavots būvdarbu uzsākšanai, skaidroja G. Gaņģītis. Rail Baltica dzelzceļa trase Latvijā plānota aptuveni 265 kilometru garumā, un trasē kopumā būs jāizbūvē 60 dzelzceļa tiltu, 85 ceļu šķērsojumi, deviņas dzīvnieku pārejas, divi infrastruktūras apkopes punkti utt., izbūvei būs nepieciešami ap 263 000 m3 betona, vairāk nekā miljons kubikmetru balasta un apakšbalasta konstrukciju, vairāk nekā četri miljoni kubikmetru materiālu, lai sagatavotu sliežu apakškārtu un vairāk nekā 12 milj. m3 beramo materiālu uzbērumiem. Viņš arī skaidroja plānoto darbu gaitu, un to, kā būvmateriālu ražotāji ar savu produkciju var piedalīties projektā, piesakoties piesaistītā būvdarbu ģenerāluzņēmēja E.R.B. Rail JV PS īpašā vietnē – piegādātāju sistēmā https://erbrail.com/lv/piegades-kede/.

Būvmateriālu ražotājiem arī bija iespējams klātienē apskatīties, kā būvlaukumā top jaunā stacija un infrastruktūra, kādi risinājumi tiek izmantoti šī projekta posma izbūvē.