Salaspils Intermodālais loģistikas centrs

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Par projektu

Salaspils Intermodālais loģistikas centrs apvieno unikālu priekšrocību komplektu, lai būtiski celtu Latvijas loģistikas nozares konkurētspēju Baltijas reģionā, sekmētu kravu pārorientāciju uz videi draudzīgākiem kravu pārvadāšanas veidiem, kā arī uzlabotu multimodālo kravu pārvadājumu iespējas, tādējādi samazinot kravu transportēšanai nepieciešamo laiku un izmaksas.

Salaspils Intermodālajam loģistikas centram Rail Baltica projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, lai Latvijā attīstītu daudzveidīgu kravu pārvadājumu iespējas starptautiskajos kravu pārvadājumu koridoros gan ziemeļu – dienvidu, gan austrumu – rietumu virzienā, veidojot šo punktu par centrālo loģistikas mezglu.

Salaspils Intermodālā loģistikas centra teritorija aizņems 172 ha lielu platību. Salaspils Intermodālais loģistikas centrs robežosies ar Rail Baltica pamatlīniju aptuveni 7 km garumā, kā arī nodrošinās Salaspils Intermodālajam kravu pārkraušanas terminālim pieslēgumu ar esošo 1520 mm platuma dzelzceļa tīklu un valsts nozīmes autoceļiem. Salaspils Intermodālā loģistikas centra teritorijā tiks nodrošināta kravu pieņemšana, nosūtīšana un to apstrāde, kā arī iespēja attīstīt uzņēmējiem savas ražotnes un noliktavas.

Savukārt Salaspils Intermodālais kravu pārkraušanas terminālis nodrošinās konteinerkravu pārkraušanu gan uz 1435 mm platuma dzelzceļu, gan 1520 mm platuma dzelzceļu, gan autotransportu, kā arī kravas auto puspiekabju (angļu val. – “piggy-back”) iekraušanu un izkraušanu specializētajos vilcienu vagonos ar to secīgu transportēšanu gan pa Rail Baltica, gan 1520 mm dzelzceļa platuma tīklu.

Salaspils Intermodālajam kravu terminālim tiks piesaistīts operators ar pieredzi intermodālā kravu pārkraušanas termināļa apkalpošanā un ar spēju piesaistīt un attīstīt jaunus kravu loģistikas koridorus.

Kartes

Salaspils Intermodālā loģistikas centra teritorija aizņems 172 ha lielu platību, robežojoties ar Rail Baltica pamatlīniju aptuveni 7 km garumā, kā arī nodrošinot Salaspils Intermodālajam kravu pārkraušanas terminālim pieslēgumu ar esošo 1520 mm platuma dzelzceļa tīklu un valsts nozīmes autoceļiem.




Laika grafiks

Ekonomiskais pamatojums

Prasmīgi realizējot Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektu, tiks nodrošināti ievērojami ieguvumi vietējā un Eiropas līmenī, panākot elastību un pielāgojamību, un nodrošinot stratēģisku savienojamību Baltijas-Eiropas un Eiropas-Ķīnas tirdzniecībai.
Kravu pārkraušanas termināls, pielietojot pareizo tehnoloģiju un pakalpojumu kombināciju ar pievienotu divu sliežu platumu infrastruktūru (ko papildina auto ceļu tīkls, lidostas un ostas tuvums), palīdzēs nodrošināt apstākļus pārliecinoša tirgus piedāvājuma veidošanai Eiropas/Ķīnas kravu pārvadātājiem, kas nodrošinātu ieguvumus Latvijas un Eiropas ekonomikai.

  • Industriālo zonu potenciāls

Pēc Eiropas standarta platuma dzelzceļa Rail Baltica izbūves Latvijā būs divas dzelzceļa infrastruktūras un vietās, kur jaunā dzelzceļa līnija šķērso esošo dzelzceļa līniju, rodas iespējas tālākai industriālo teritoriju attīstībai. Ir plānota centrālā kravu termināļa izbūve Salaspils novadā, kas sasaistīs divus dzelzceļa platuma sliežu ceļus – 1520 mm un 1435 mm, kā arī tur paredzētas iespējas attīstīt plašu noliktavu un ražošanas teritoriju.

Pēc vairāku vietu izvērtēšanas, veicot vairāku kritēriju analīzi Intermodālā loģistikas centra un kravu pārkraušanas termināla novietojumam Salaspils novadā – autoceļu A4 un P5/E22 krustojumā un netālu no esošās 1520 mm dzelzceļa līnijas un autoceļa A6 – ekspertu ieskatā tas tika atzīts kā visizdevīgākais ar šādiem ieguvumiem:

* teritorijai ir lielisks potenciāls savienojuma izveidei ar VAS Latvijas dzelzceļš tīklu „Rīga – Krustpils”, kurā jau ir divu sliežu ceļu līnija, kas nodrošinātu pietiekamu kapacitāti kravu pārvadājumiem dzelzceļš – dzelzceļš;

* Salaspils atrodas Rail Balticapamatlīnijas līnijas tiešā tuvumā (ne atzarojumā), nodrošinot maksimālu un efektīvu piekļuvi;

* vieta ir starptautiski nozīmīgu dažādu transporta veidu tranzīta ceļu krustpunktā;

* ir savienojumi ar visiem autoceļu tīkla virzieniem, t.sk., ar valsts galveno autoceļu A4, kas nodrošina labu autotransporta savienojumu ziemeļu-dienvidu virzienā, bet  valsts galvenais autoceļš A6 un nākotnē automaģistrāle E22 nodrošinās labu autotransporta savienojumu Austrumu-Rietumu virzienā;

* atrodas 30 minūšu brauciena attālumā no Rīgas centra, lietojot autotransportu.

  • Paredzamā kravu plūsma caur Salaspils intermodālo loģistikas centru *

Nākotnes kravu un satiksmes plūsmu prognožu modelis rāda, ka Salaspils Intermodālais loģistikas centrs līdz 2040. gadam varētu piesaistīt kravas starp 1,4 un 1,8 miljoniem tonnu gadā (atkarībā no ekonomiskās izaugsmes).  Kā bāzes scenārijs pieņemti 1.6 miljoni tonnas kravu 2040. gadā, kas atbilst 5 pilnībā piekrautiem konteinervilcieniem dienā. Paredzamā tirgus daļa ir 1% no valsts kopējā prognozētā 169 miljonu tonnu kravu apjoma (iekļaujot importu un eksportu) 2040. gadā.
2050. gadā kopējais Rail Baltica līnijas pārvadātais kravu apjoms būs virs 20 miljoniem tonnu gadā.

* AECOM izpētes „Rail Baltica intermodālais loģistikas centrs Latvijā – darbības plāna un tehnisko risinājumu izstrāde” dati, 2015

  • Kravu plūsmu virzieni

Pieteikties uz konsultāciju
Mūsu speciālisti visdrīzākajā laikā ar Jums sazināsies, lai vienotos par tikšanos!