Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Apstiprināts risinājums Rail Baltica reģionālo vilcienu uzņemšanai Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā

14. Februārī, 2020

BERERIX inženieri ir izstrādājuši labāko iespējamo risinājumu, kas nākotnē nodrošinās gan starptautisko, gan reģionālo Rail Baltica maršrutu apkalpošanu Rīgas Centrālajā stacijā. Līdz šim paredzēto 2 sliežu ceļu vietā projektētāji ir raduši iespēju stacijā rast risinājumu ar 4 Eiropas platuma sliežu ceļiem sliežu risinājumu stacijas projektā. Tas nodošinās ne tikai Rail Baltica starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, bet arī starppilsētu un piepilsētas vilcienu apkalpošanu. Atbilstoši ir pielāgots arī būvniecības darbu plāns, lai nenovirzītos no sākotnēji paredzētā laika grafika.

Nepieciešamību iekļaut papildu 2 sliežu ceļus, lai nodrošinātu arī reģionālo satiksmi uz 1435mm jeb Eiropas sliežu platuma ceļiem tika konstatēta Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas darbības funkcionalitātes izpētē, ko veica RB Rail 2019. gada vasarā, secinot, ka 4 sliežu ceļu risinājums būtiski uzlabos stacijas funkcionalitāti, iespējas apkalpot gan reģionālos vilcienus, gan starptautiskos maršrutus. 

“Šobrīd ir ļoti svarīgi veikt precīzus plānošanas darbus un Rail Baltica projektā pieņemt tādus lēmumus, kas ļauj izmantot pilnu Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kapacitāti nākotnē. Stacijai ir jākļūst par modernu pilsētas satiksmes mezglu, un mūsu uzdevums ir atbalstīt tādus risinājumus, kas to nodrošina, “ komentē Tālis Linkaits, satiksmes ministrs.

Pēc uzdevuma saņemšanas no Satiksmes ministrijas 2019. gada nogalē un ļoti konstruktīva darba ar projekta ieviesējiem - Latvijas Dzelzceļu, Eiropas Dzelzceļa līnijām un RB Rail - BERERIX starptautiskā inženieru komanda ir izveidojusi efektīvu risinājumu sliežu ceļu izkārtojumam, projektējot to kā 4 Eiropas platuma sliežu ceļu versiju, nesamazinot plānotos 10 Latvijas dzelzceļa sliežu ceļus. Atbilstoši ir pielāgots arī tālākais būvniecības plāns. Šobrīd arhitekti risina tālāko stacijas ēkas projekta pielāgošanu rastajam sliežu ceļu risinājumam.

Es lepojos ar savu komandu, jo mēs esam sasnieguši būtisko projekta starpmērķi. Līguma noslēgšanas laikā darba uzdevuma paredzēja integrēt Rīgas Centrālajā stacijā 2 papildu sliežu ceļus. BERERIX jau bija gandrīz pabeidzis šā projekta pamatrisinājumi izstrādi, kad mēs saņēmām uzdevumu tos pārstrādāt. Kad saņēmām prasību pievienot vēl divus papildu sliežu ceļus, mēs pieņēmām šo izaicinājumu un sākām savu sākotnējo risinājumu pārprojektēšanu. Pēc intensīva visu projektā iesaistīto pušu  - mūsu projektētāju, Rail Baltica Rail, Eiropas Dzelzceļa līniju un Latvijas dzelzceļa – darba ir redzams šo izmaiņu pozitīvais pienesums gan projektam, gan sabiedrībai, jo jaunais sliežu ceļu risinājums gandrīz dubulto Rīgas Centrālās stacijas Rail Baltica daļas veiktspēju. Mēs spējām projektēšanas un būvniecības plānu pielāgot tā, ka spējam iekļauties sākotnējā projekta grafikā” stāsta Niks de Rūks (Nic de Roeck), BESIX International Europe vadītājs un BERERIX padomes loceklis.

Pēdējo mēnešu laikā BERERIX inženieru komanda ir intensīvi strādājusi, lai nodrošinātu dažādus risinājumus un alternatīvas nozīmīgiem pilsētvides jautājumiem, kurus skar Rail Baltica projekts. Piemēram, gājēju plūsmas organizēšanai, velosatiksmes plānošanai, multimodāla satiksmes mezgla izveidei, u.c. Pateicoties komandas plašajai pieredzei, šādus risinājumus BERERIX var piedāvāt savlaicīgi, precīzi un atbilstoši ES projekta prasībām un izmaksu atbilstības nostādnēm.

BERERIX Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un projekta saskaņošanas darbus turpinās līdz pat 2021. gada pavasarim, kad sāksies būvniecības darbi. Pirmie sagatavošanas un demontāžas darbi, kā arī atsevišķi būvniecības darbi sākies jau 2020. gada nogalē.

Atgādināsim, ka pilnsabiedrība BERERIX (tajā apvienojies Beļģijas būvnieks BESIX Group un nacionālais būvnieks RERE Būve) Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa, dzelzceļa tilta, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanas un būvniecības tiesības ieguva iepirkuma rezultātā, un šī gada 29. maijā Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdza līgumu ar starptautiskā iepirkuma konkursa uzvarētāju. Līgumā ir apvienotas prasības objekta projektēšanai un būvniecībai, un to parakstot, konkursa uzvarētājs apņemas veikt pilnīgu būvprojekta izstrādi un saskaņošanu, kā arī būvdarbus, uzņemoties pilnu atbildību par projekta realizāciju. Pilnsabiedrība projektēšanu un būvdarbus veiks, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets.