Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Atbalsta risinājumus Rail Baltica Centrālās stacijas projektā

9. Aprīlī, 2020

Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padome atbalstījusi vairākus risinājumus Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, jaunā dzelzceļa tilta pār Daugavu un saistītās infrastruktūras projektā. Tas nozīmē, ka sekmīgi turpinās projektēšanas darbi  Rail Baltica Centrālās stacijas projektā, kas ir atzīts par vienu no sarežģītākajiem, jo atrodas blīvā pilsētas apkaimē, turklāt vēsturiskā centra aizsardzības zonā.

Tā kā projekta Rail Baltica projekta vajadzībām nepieciešams pārbūvēt kultūras pieminekli – Gogoļa ielas dzelzceļa pārvadu, Padomes sēdē izskatīja  jautājumu par pārbūves risinājumiem, kas sevī ietver pārvada pārveidi, lai uz tā būtu iespējams izvietot arī Rail Baltica sliežu ceļus. Šos risinājumus Padome balsojumā atbalstīja.
Projekta risinājumus izskatīšanai sagatavoja Rail Baltica Centrālās dzelzceļa stacijas projektētājs un būvnieks SIA BERERIX.  Padome atzinīgi novērtēja paveikto projektēšanas darbu ar jaunbūvējamo Rail Baltica tiltu pār Daugavu un dzelzceļa uzbēruma pret Kungu ielu Rīgā norakšanu, lai varētu dzelzceļa satiksmi no tilta uz staciju organizēt pa estakādi, un aicināja turpināt darbu jau redzamajā produktīvajā virzienā.

Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes sēde notika attālināti un tajā piedalījās BERERIX , Rail Baltica projekta attīstītāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas pārstāvji, kā arī apakšuzņēmēji no Arhis, Ceļuprojekts un Crew, kurus atbalstīja Rail Baltica Centrālās stacijas metu projekta autori PLH Arkitekter (pārstāvis Stīns Enriko Andersons (Steen Enrico Andersen) un projektēšanas darbu uzraugi no EGIS/Deutsche Bahn.

Atgādināsim, ka pilnsabiedrība BERERIX Rail Baltica Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas, jaunā Dzelzceļa tilta pār Daugavu un saistītās infrastruktūras projektēšanu veic, pamatojoties uz metu konkursā izvēlēto risinājumu. Tas ir arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) izstrādātais  stacijas un tā apkārtnes attīstības projekta mets. PLH Arkitekter  kā meta autori uzrauga ieceres īstenošanu.
Rail Baltica ieviešanas rezultātā Rīgas centrā tiks izveidots mūsdienīgs multimodāls satiksmes mezgls, kas palielinās mobilitāti, drošību, pieejamību, kā arī piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas daļas, kā arī ar jaunu dzelzceļa tiltu ērti savienojot Daugavas abus krastus arī gājējiem un riteņbraucējiem. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija. Projekta īstenošana notiks kārtās.

Vizualizācijas zemāk: kā nākotnē izskatīsies Gogoļa ielas pārvalda apkaimē (1.att.) un dzelzceļa satiksmes organizēšana pa estakādēm, noraktā dzelzceļa uzbēruma pret Kungu ielu Rīgā virzienā no jaunbūvējamā dzelzceļa tilta uz staciju (2.att.).