Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Baltijas valstu auditori iepazīst Eiropas Dzelzceļa līnijas un Rail Baltica projekta gaitu (+foto)

16. Oktobrī, 2017

Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu sanāksmes dalībnieki 12. oktobrī viesojās Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas birojā, iepazīstoties ar tā lomu projekta ieviešanā un uzzinot, kas paveikts Rail Baltica projektā līdz šim, kā arī, dodoties ekskursijā uz Rīgas Centrālo staciju, ar virtuālās realitātes tehnoloģiju palīdzību apskatīja plānotās pārmaiņas.

Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu sanāksmes dalībniekus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas un Polijas uzrunāja Agnis Driksna, Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors, stāstot gan par juridisko ietvaru Rail Baltica projekta realizēšanai, gan iepazīstinot ar uzņēmuma struktūru un finansējumu. Runājot par Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesēja Latvijā lomu, A. Driksna norādīja, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas ir 100% valsts uzņēmums un 33.33% kapitāldaļu turētājs kopuzņēmumā RB Rail.
Stāstot par paveikto Rail Baltica ieviešanā, A. Driksna uzsvēra, ka Latvija bijusi pirmā no trim Baltijas valstīm, kuras valdība ir apstiprinājusi trases novietojumu, kas 263 km garumā stiepjas cauri Latvijai un 15 pašvaldību teritorijai, kā arī noteikusi Nacionālās nozīmes projekta statusu.
A.  Driksna informēja par iepirkumiem, kurus veic Eiropas Dzelzceļa līnijas. Piemēram, kultūrvēsturiskā mantojuma izpētei trases garumā, par zemes ierīcības un mērniecības pakalpojumu sniegšanu, par uzsākto pētījumu par Rail Baltica ietekmi uz gaisa satiksmes vadības sistēmām, kā arī par to, ka lidostas „Rīga” stacijas būvprojektēšanai atlasīti  kandidāti, kuri startēs konkursa otrajā kārtā.
Tāpat tika sniegta informācija, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas ir sagatavojušās atsavināšanas procesam,  izveidojot Atsavināšanas procesa Konsultatīvo centru Rail Baltica trases skartajiem īpašumiem, lai veiktu atsavināmo īpašumu īpašniekiem nepieciešamo skaidrojošo darbu un tādējādi efektivizētu  procesa norisi. Atsavināšanas process Latvijā tiks veikts kārtās, vispirms atsavinot īpašumus, kas nepieciešami Rail Baltica stacijas izbūvei starptautiskajā lidostā „Rīga” un Rīgas Centrālās stacijas pārbūvei, stāstīja A. Driksna.

Īpaša vērtība tika pievērsta lielākajam izaicinājumam - Rīgas stacijas pārbūvei un tilta būvniecībai. To projektēšana un būvniecība ir viens no Rail Baltica trases sarežģītākajiem uzdevumiem, jo Rīgas centrā tik liela mēroga un sarežģītības projekts vēl nekad nav realizēts. Šis darbs ir jāpaveic  nākamajos piecos gados. A. Driksna informēja, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas  saņēmis starptautiskā publiskā iepirkuma „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” 1. kārtai iesniegtos pieteikumus, kurā savu pieredzi, atbilstoši konkursa nolikumam, vēlas apliecināt 7 starptautiskas apvienības, kurās pašmāju būvniecības pieredzei piesaistīta starptautiskā kompetence gan no Lietuvas un Polijas, gan arī no Turcijas, Spānijas, Beļģijas un Itālijas. Šobrīd Iepirkumu komisija veic nolikuma prasībām atbilstošu kandidātu atlasi, lai tos aicinātu iesniegt piedāvājumus konkursa 2. kārtai, kuru paredzēts izsludināt šī gada nogalē.

Lai klātienē iepazītu teritoriju, kuru sagaida ievērojamās pārmaiņas, Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu sanāksmes dalībnieki devās ekskursijā uz Centrālās stacijas apkaimi, kājām izstaigājot gan uzbērumu gar Centrāltirgu un dodoties gar Gogoļa ielas skvēru uz peroniem, gan arī vēlāk stacijas galvenajā foajē un laukumā pirms stacijas ar virtuālās realitātes tehnoloģijām: īpašām  brillēm, kas pieslēgtas mobilā telefona lietotnei, paši savām acīm skatīja metu konkursa uzvarētāju – dāņu PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI - iecerētās pārmaiņas. Ekskursiju vadīja Eiropas Dzelzceļa līnijas speciālisti: Ilze Lukstiņa, projektu ieviešanas departamenta koordinatore un Jānis Eiduks, tehniskā departamenta direktors.

Fotogaleriju skat. zemāk: 

Auditori viesojas EDZL 15