Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Eiropas Dzelzceļa līnijas aicina ar cieņu izturēties pret Rail Baltica trasē atklātām Latvijas kultūrvēstures liecībām

6. Jūlijā, 2018

Atrakta un izpostīta Rail Baltica trasē atklātā Pirmā pasaules kara zemnīca, kuru atklāja un medijiem un sabiedrībai 27. jūnijā prezentēja Latvijas Universitātes Latvijas vēstures institūta speciālisti.

“Turpinot darbu Ķekavas novadā, braucām mērīt kara laika ierakumus un konstatējām vandālismu. Zemnīcu, kuru plānojām rekomendēt tālākai izpētei, šajās dienās mantrači ir atrakuši un izpostījuši,” stāsta Inga Doniņa, Latvijas vēstures institūta speciāliste.

“Aicinām ar cieņu izturēties pret Rail Baltica trasē atklātām Latvijas kultūrvēstures liecībām. Arī turpmāk vēlamies atklāti informēt sabiedrību par darbu norisi Rail Baltica trases izveidē. Informācijai jākalpo vērtību radīšanai nevis to postīšanai. Mantkārīgiem racējiem te nav ko darīt!  Tas ir mūsu kopējais kultūrvēstures mantojums,” norāda Rita Voronkova, Rail Baltica ieviesēja Latvijā - Eiropas Dzelzceļa līnijas – sabiedrisko attiecību vadītāja. 

Viens no izpētes veicējiem, Latvijas Universitātes Latvijas vēstures institūta, speciālistu grupas vadītājs Valdis Bērziņš komentē: „Vizuāli iespaidīgākās kultūrvēsturiskās liecības mūsu pētītajā Rail Baltica Centrālās daļas posmā attiecas uz 20. gadsimta militāro vēsturi – tās ir Pirmā pasaules kara aizsardzības līnijas pie Ķekaviņas upes, kur latviešu strēlnieki 1916. gadā izcīnīja pirmās lielās kaujas, aizstāvot Rīgu pret vāciešiem. Krievu un vācu nocietinājuma līnijas iezīmē tranšeju un zemnīcu sistēmas, bet purvainajā joslā, kas atdalīja karojošās puses, joprojām samānāmas šāviņu izrautās bedres.”

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo braukšanas ātrumu 234 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai  ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu – Berlīni.

Atrakta un izpostīta Rail Baltica trasē atklātā Pirmā pasaules kara zemnīca 5