Eiropas Dzelzceļa līnijas kopā ar sadarbības partneriem liek pamatu vienotas komandas darbam projekta Rail Baltica ieviešanā (+foto galerija)
Lai veidotu vēl produktīvāku un ciešāku sadarbību ar projekta Rail Baltica ieviešanā Latvijā iesaistītajiem partneriem, uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDZL) rīkoja Klientu dienu.
Pasākumu atklāja Dins Merirands, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks, kurš klātesošos apsveica ar to, ka 24. oktobrī veikts nozīmīgs solis Rail Baltica Rīgas stacijas, tilta un uzbēruma projekta īstenošanā: EDZL saņēmis trīs būvatļaujas. „Saņemtās būvatļaujas nozīmē ne tikai to, ka sākas vēl viens augstas atbildības darba posms: pasūtītāja prasību definēšana tehniskajā specifikācijā, lai varētu veikt projektēšanas un pēc tam jau būvniecības darbus, bet arī to, ka sākas daudz ciešākas sadarbības laiks starp šī projekta realizētājiem un sadarbības partneriem,” teica viņš.
D. Merirands atzīmēja, ka „projekta attīstība notiek intensīvi, dinamiskā darbā”.
„2016. gadā Eiropas Dzelzceļa līnijām tika uzticēts izaicinošs uzdevums: veikt divu Rail Baltica staciju – starptautiskajā lidostā „Rīga” un Centrālajā dzelzceļa stacijā – izbūvi, kā arī uzbūvēt jaunu tiltu pār Daugavu, veikt projektam Rail Baltica nepieciešamo zemju un īpašumu atsavināšanu. Tas bija ievērojams izaicinājums uzņēmumam, sākot darbu četru cilvēku sastāvā: izveidot kompetentu komandu, kas jau šogad spēj veikt deliģētos uzdevumus. Šobrīd Eiropas Dzelzceļa līnijās strādā 33, augstas kompetences, darbinieki. Šajā laikā sekmīgi veikti abu staciju pirmās kārtas publiskie, starptautiskie iepirkumi, veikti sagatavošanās darbi atsavināšanas procesam un uzsākts atsavināšanas process starptautiskās lidostas „Rīga” teritorijā. Gribu uzsvērt, Eiropas Dzelzceļa līnijas ir jauns uzņēmums, kurš ir veicamo darbu sākumā, un jāatceras, ka viss, kas Rail Baltica projektā svarīgs un aktuāls, Latvijā tiek darīts pirmo reizi. Novērtēju šīs komandas uzdrīkstēšanos: nākt ar drosmīgiem un oriģināliem priekšlikumiem, jo tikai tā iespējams panākt attīstību,” paveikto vērtēja D. Merirands.
Agnis Driksna, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes loceklis, izteica pateicību visiem sadarbības partneru attieksmes pētījuma dalībniekiem par viņu laiku, piedaloties pētījumā, kas ļāvis saprast: „Sadarbībai starp Eiropas Dzelzceļa līnijas darbiniekiem un projekta partneriem jākļūst par vienotas komandas darbu projekta Rail Baltica ieviešanā Šī projekta realizācija nav tikai tā ieviesējuzņēmuma - Eiropas Dzelzceļa līnijas- rūpe: tikai mums visiem kopā strādājot, mēs varam veiksmīgi īstenot Latvijas vēsturē nozīmīgāko projektu.”
Ar veikto sadarbības partneru attieksmes pētījumu iepazīstināja Ilze Rozenberga, pētniecības uzņēmuma Berg Research valdes locekle. Viņai pētījuma rezultātus netradicionālā, atraktīvā veidā palīdzēja prezentēt Improvizācijas teātra „Spiediens” aktieri.
Ilze Rozenberga uzsvēra, ka pētījuma rezultāti būs labs pamats, veidojot vēl produktīvāku sadarbību, jo sadarbības partneru - valsts institūciju, valsts un privāto uzņēmumu pārstāvju – sniegtās atbildes atklāja gan līdzšinējās sadarbības pozitīvās, gan arī vēl uzlabojamās puses. Pētniecības uzņēmuma pārstāve norādīja uz pozitīvo „Sadarbības ieteikšanas indeksu” jeb NPS (sasniedzot augsto +16 līmeni), kas apliecina to, ka jau pašlaik EDZL sadarbības partneri citiem uzņēmumiem un iestādēm noteikti ieteiktu sadarbību ar EDZL.
Ilze Lukstiņa, Eiropas Dzelzceļa līnijas projektu ieviešanas departamenta koordinatore, klātesošajiem ar virtuālās realitātes tehnoloģijām radīja iespēju jau tagad izstaigāt topošās Rail Baltica Centrālās stacijas apkārtni: uzkāpt pa trepēm uz veloceliņa Torņkalna pusē, pāriet pāri gājēju tiltam pār Daugavu, nonākt uz pasažieru iekāpšanas platformām, kā arī stāvēt nākotnē plānotās Rail Baltica stacijas ieejas priekšā.
Foto galeriju no Klientu dienas skatiet zemāk: