Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Galvenais šī gada fokuss būs Rail Baltica būvprojektēšana

24. Janvārī, 2018

Jaunbūvējamā Eiropas sliežu ceļu platuma dzelzceļa projekta Rail Baltica ieviesēji Viļņā 23. janvārī preses konferencē informēja par līdzšinējo Rail Baltica projekta progresu visās trīs Baltijas valstīs, kā arī norādīja uz šī gada projekta mērķiem.

Par sasniegto un projektā gaidāmo stāstīja RB RAIL AS izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa (foto otrā no kreisās), Lietuvos geležinkeliai Rail Baltica koordinēšanas nodaļas direktors Arenijus Jackus (Arenijus Jackus), SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna un Rail Baltic Estonia OU valdes priekšsēdētāja Rīa Sillave (Riia Sillave).

Agnis Driksna, Eiropas Dzelzceļa līnijas Attīstības un sadarbības departamenta direktors, iepazīstinot ar projekta ieviešanu Latvijā šogad, norādīja, ka 2018. gads būs trīs būtisku darbu „zīmē”: fokusā būs Rail Baltica stacijas izveide starptautiskajā  lidostā „Rīga”, Rīgas Centrālās stacijas izbūves projekts un īpašumu atsavināšana.
Lidostas „Rīga” projektā, kur paredzēts izveidot Rail Baltica staciju, to novietojot uz estakādēm, un darbus veicot tā, lai netiktu ietekmēts lidostas darbs, šogad paredzēts noslēgt līgumu par tehniskās projektēšanas darbiem, lai 2019. gadā varētu uzsākt būvniecību.
Katras modernas lidostas viens no pamatelementiem ir savienojums ar dzelzceļa tīklu, un Rail Baltica izbūve atbilst Rīgas lidostas ilgtermiņa attīstības plānam un redzējumam, norādīja viņš.
Rīgas Centrālās stacijas izbūve Rail Baltica vajadzībām ir viens no sarežģītākajiem projekta posmiem visas Baltijas trases garumā, jo darbi būs jāveic, netraucējot dzelzceļa satiksmi, neapgrūtinot transporta plūsmu ap objektu un ņemot vērā vēsturiskā centra ierobežojumus, preses konferencē teica A. Driksna. Šogad paredzēts darbs pie šī projekta otrās fāzes: tehniskās specifikācijas izstrādes, kā arī līgumu slēgšanas, lai jau 2019. gadā varētu pabeigt Centrālajās stacijas tehnisko projektēšanu un 2020. gadā sākt būvdarbus, kurus iecerēts pabeigt 2022. gadā.
Rail Baltica Rīgas Centrālajā stacijā kļūs par pamatu arī pilsētas centra tālākai attīstībai, tādējādi īstenojot Rīgas pilsētas ambīciju: kļūt par Baltijas centrālo transporta mezglu.
Kā trešo nozīmīgāko darbu šogad, Latvijā ieviešot Rail Baltica projektu, A. Driksna minēja jau pērn gada nogalē sākto īpašumu atsavināšanu, kas norit ģeogrāfiski un tehniski sadalītos posmos atbilstoši projektēšanas un būvniecības secībai, vispirms atsavinot tos īpašumus, kas nepieciešami Rail Baltica stacijas izbūvei starptautiskajā lidostā „Rīga” un Rīgas Centrālās stacijas pārbūvei. 

Eiropas Dzelzceļa līnijas prezentāciju, kā arī pārējo preses konferences moderatoru prezentācijas varat apskatīt šeit