Intensīvs projektēšanas darbs Rail Baltica Rīgas Centrālajai stacijai
Šonedēļ notiek intensīvs projektēšanas darbs Rail Baltica Rīgas Centrālajai stacijai un ar to saistītajai infrastruktūrai.
Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas birojā Rīgā no 4. līdz 6. martam īpašās darbnīcās (workshop) apvienotā komandā strādā šī objekta projektētāja un būvnieka - pilnsabiedrības BERERIX (apvienojies Beļģijas būvnieks BESIX Group un nacionālais būvnieks RERE Būve) –speciālisti, kā arī projekta būvuzraugi, un eksperti no piegādātāju apvienības, kurā iekļāvušies uzņēmumi EGIS RAIL S.A., Egis Batiments International, DB Engineering & Consulting GmbH. Kopumā ap 50 inženieru, būvniecības ekspertu un projektētāju no Francijas, Vācijas, Beļģijas un Latvijas darba grupās spriež par detalizētākiem arhitektoniskajiem projekta risinājumiem (ielas, jumti, fasādes utt.), BIM (būves informācijas modelis) izpildi, tiek spriests arī par pilsētas apkārtējo infrastruktūru u.c. jautājumiem. Arī turpmāk detalizētāki risinājumi taps šādās darbnīcās.
Jau ziņots, ka Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas un saistītās infrastruktūras projektēšanas un projekta saskaņošanas darbi turpināsies līdz pat 2021. gada pavasarim. Pirmos sagatavošanas un demontāžas darbus, kā arī atsevišķus būvniecības darbus plānots uzsākt 2020. gada 3. ceturksnī.
4. martā Rīgas Vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes sēdē Eiropas Dzelzceļa līnijas un Rail Baltica Rīgas Centrālās stacijas un ar to saistītās infrastruktūras projektētājs un būvnieks - pilnsabiedrība BERERIX prezentēja Rail Baltica jaunā dzelzceļa tilta pār Daugavu, kas būs pieejams arī gājējiem un riteņbraucējiem, pieejas rampu izveidi, kanāla atbalsta sienu un to, kā Jelgavas un Mūkusalas ielas posma tehniskie risinājumi iederēsies vēsturiskā centra arhitektūrā.
Foto: Einārs Jaunzems, EDZL preses foto