Izbeidz Rail Baltica loģistikas centra Salaspilī iepirkumu; pilnveidos prasības
Iepirkuma komisija līdz iepirkuma termiņa beigām nesaņemot nevienu pieteikumu, kas atbilst nosacījumiem, nolēmusi izbeigt iepirkumu par Rail Baltica kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri un precizējošas ietekmes uz vidi novērtējumu. Komisija plāno turpināt darbu pie iepirkuma dokumentācijā iekļauto prasību pilnveidošanas.
Iepirkuma „Rail Baltica kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un paredzētās darbības ietekmes uz vidi iespējamu pasākumu novērtējums” mērķis ir risinājumu un saistītās infrastruktūras teritoriju definēšana, nosakot tās attīstībai nepieciešamo publiskās piekļuves un inženierkomunikāciju infrastruktūru un funkcionālu savienojumu izvietojumu ar Rail Baltica pamatlīniju, esošajiem 1520 mm dzelzceļa sliežu ceļiem, autoceļiem un visām Rail Baltica kravu pārkraušanas termināļa turpmākās attīstības teritorijām.
Iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas, kopuzņēmuma RB Rail un Satiksmes ministrijas eksperti, nesaņemot pieteikumus, pieņēma lēmumu izbeigt šo iepirkumu, jo līdz iepirkuma termiņa beigām netika saņemts neviens pieteikums, kas atbilstu iepirkuma nosacījumiem. Iepirkumu komisija plāno turpināt darbu pie iepirkuma dokumentācijā iekļauto prasību pilnveidošanas.
Multimodalālais loģistikas centrs Salaspilī (Rail Baltica kravu pārkraušanas terminālis) ir paredzēts kā Baltijas centrālais loģistikas centrs, kura teritorijā plānots apstrādāt divu dzelzceļa sistēmu un auto transporta sauszemes kravas. Rail Baltica kravu pārkraušanas terminālī ir plānota vilcienu pieņemšana un to sastāvu formēšana, kā arī kravu operācijas ar konteineriem un vilcienu apstrāde, kuri pārvadā kravas automašīnas pilnībā vai puspiekabes, tādējādi nodrošinot pakalpojumus arī autopārvadātājiem.
Rail Baltica kravu pārkraušanas terminālis būs pamats, lai attīstītu un nodrošinātu kravu pārvadājumus starptautiskajos koridoros gan ziemeļu – dienvidu, gan austrumu – rietumu virzienā.
Nākotnes kravu un satiksmes plūsmu prognožu modelis rāda, ka Rail Baltica kravu pārkraušanas terminālis Salaspilī varētu piesaistīt ap 1,4 - 1,8 miljoniem tonnu kravas gadā, kas atbilst aptuveni 162 tūkstošiem piekrautu TEU konteineru.
Jau ziņojām, ka augusta sākumā Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā - uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludināja iepirkumu par Rail Baltica kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri un precizējošas ietekmes uz vidi novērtējumu. Iepirkuma līgums tiek līdzfinansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI).
Vairāk par projektu var uzzināt šeit