Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes. Turpinot lietot tīmekļa vietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanas noteikumiem. Uzzināt vairāk.

Piekrītu

Konkursanti iepazīst plānotās pārbūves vietas

19. Septembrī, 2018

Konkursa par Rail Baltica Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanu un būvdarbiem dalībnieki no 19. līdz 27. septembrim klātienē iepazīst plānotās pārbūves vietas Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā un apkaimē, lai spētu pilnvērtīgāk sagatavoties tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanai.

Otrajā kārtā piedalās augstas raudzes profesionāļi ar globālu pieredzi dzelzceļa un tiltu infrastruktūras projektēšanā un būvniecībā, apvienībās iekļāvušies arī Latvijas lielākie būvuzņēmēji un eksperti. Projektētājiem un būvniekiem būs jārisina sarežģīti uzdevumi, lai nākotnē pasažieru stacija, jaunais Rail Baltica dzelzceļa tilts un dzelzceļa infrastruktūra kalpotu pilnvērtīgi. Rail Baltica projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas - iepirkuma tehniskajās prasībās iekļāva arī  konkrētus nosacījumus būvniecībai, kurus izsniedza projektam Latvijas Dzelzceļš, Autoosta, Rīgas satiksme, Rīgas pilsētas būvvalde, Rīgas ūdens u.c.

Jau ziņojām, ka 22. augustā Eiropas Dzelzceļa līnijas  starptautiskā iepirkuma „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” 2. kārtas dalībniekiem – sešām starptautiskām apvienībām – nosūtīja darba uzdevumu, aicinot apvienības iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus.   Vairāk par sešām starptautiskām apvienībām varat izlasīt šeit.

Pretendentiem līdz šī gada beigām jāsagatavo iesniegšanai tehnisko piedāvājumu, pievienojot projektēšanas un būvdarbu izpildes laika grafiku, projektēšanas un būvdarbu veikšanas koncepciju, projekta organizācijas shēmu un aprakstu, videi draudzīgu būvdarbu veicināšanas aprakstu, darba aizsardzības programmu, vides aizsardzības programmu, kā arī citus nepieciešamos dokumentus. Tāpat no pretendentiem tiek gaidīts finanšu piedāvājums, kas ietver pilnīgi visas izmaksas, kuras ir nepieciešamas un pietiekamas, lai nodrošinātu kvalitatīvu iepirkuma līguma izpildi.  
Iepirkuma 2. kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un  būvdarbi. Realizējot šo projektu, Rīga kā Latvijas galvaspilsēta iegūs ļoti nozīmīgu potenciālu – Baltijas centrālais transporta mezgls. Tas nozīmē – iegūt lielas Rīgas centra attīstības iespējas.

Līguma slēgšana ar Rail Baltica Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019. gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019. – 2020.gadā un būvdarbus 2021. – 2022.gadā. 

Jau ziņojām, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas 2017. gada  21. aprīlī izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās „Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi” būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai. Iepirkuma 1. kārtā kvalifikācijas pieteikumi tika saņemti no 7 starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākajiem būvuzņēmumiem. Ārvalstu un Latvijas uzņēmējiem bija nodrošinātas iespējas dalībai konkursā, veidojot vietējo un starptautisko uzņēmumu apvienības, pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri. Iepirkuma prasības tika izvirzītas atbilstoši augstas kvalitātes standartiem, prasot kandidātiem apliecināt to ar iegūto pieredzi, tai skaitā - prasības kandidātu pieredzei elektrificētas dzelzceļa līnijas pārbūvē, jaunu transporta satiksmei paredzētu tiltu un multimodāla pasažieru transporta mezgla  projektēšanā un būvdarbu izpildē. Tāpat kandidātiem tika noteikta prasība: pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 milj. eiro apjomā, un kandidāta un tā speciālistiem jābūt pieredzei projektēšanā, kas iegūta pēdējo 5 gadu laikā, un pieredzei būvdarbu izpildē, kas iegūta pēdējo 7 gadu laikā.

Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja PLH Arkitekter sadarbībā ar COWI (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu, tam bija pamatoti būvapjomi un darbu secība. Veicot Rail Baltica integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jaunais ielu savienojums - Elizabetes iela un Timoteja iela, ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās.  Vizuāli un funkcionāli savienos divas Rīgas pilsētas puses:  Vecrīgu  ar Rīgas Centrāltirgu.  Renovējot Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa. 

 

Rail Baltica Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanas un būvdarbu konkursa otrās kārtas dalībnieki no sešām starptautiskajām apvienībām sākuši klātienē iepazīt plānoto apbūves vietu Rīgas Centrālajā stacijā. Foto: Jānis Freimanis, EDZL 5