Pagarināts konkursa termiņš un konkursanti saņēmuši pilnvērtīgu platformu darbam
Izprotot Rail Baltica Centrālās stacijas projekta sarežģītību, Eiropas Dzelzceļa līnijas šajā konkursā pielieto Latvijai inovatīvu pieeju – konkursantiem sagatavota pilnvērtīga darba platforma, izdarot daļu no darbiem, kas būtu jāveic konkursantiem.
Platformā ietilpst: izstrādātā būvniecības iecere, saņemtas 3 būvatļaujas un no 15 institūcijām saņemtie tehniskie nosacījumi jau iestrādāti darba uzdevumā. Iepriekš izstrādāta skaidra arhitektoniskā vīzija, projektētājiem un būvniekam vairs nav jārada jauns vizuālais tēls. Tāpat arī Eiropas Dzelzceļa līnijas ir novērsušas pretrunas, lai nebūtu nesaskaņas starp dažādiem tehniskiem noteikumiem, ko izdot sadarbības partneri – Latvijas Dzelzceļš, Rīgas Domes institūcijas, Rīgas satiksme, Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija u.c. Sagatavotā platforma izsniegta konkursantiem uz 1000 lpp, izslēdzot nepieciešamību veikt darbu no 0 punkta.
Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līniju Projektu ieviešanas departamenta direktors: “ Ir saprotams būvnieku satraukums, jo Latvijā nav prakses tik sarežģītu uzdevumu veikšanā, tāpēc Eiropas Dzelzceļa līnijas izdarīja daļu darba, kas būtu jādara konkursantiem. Notiek aktīvs darbs, skaidrojot nosacījumus un prasības, klātienē iepazīstinot ar sarežģītām pārbūves vietām vidē. Tā mērķis – dot iespēju konkursantiem pilnvērtīgi sagatavoties tehniskā un finanšu piedāvājuma iesniegšanai decembrī.”
Konkursa Iepirkuma komisija, uzklausot konkursantus, pieņēma arī lēmumu par termiņa pagarinājumu un 1. oktobrī sešas starptautiskās apvienības saņēma informāciju par iepirkumu komisijas lēmumu – termiņa pagarinājums, papildus dodot sešas nedēļas.