Pieci kandidāti nominēti Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu būvprojektu izstrādes slēgta konkursa otrai kārtai
Otrajā kārtā Latvijas, Spānijas, Francijas, Turcijas un Itālijas kandidāti konkurēs gan kā vietējās, gan kā vietējās un ārvalstu pieredzes apvienojums uzņēmumu apvienībās. Tas ļaus izvēlēties darbu kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu.
Nominētie kandidāti atbilst slēgta konkursa kandidātu atlases nolikuma izvirzītajām prasībām par Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību. Otrās kārtas ietvaros kandidātiem jāiesniedz finanšu un realizācijas piedāvājums.
„Apkopes punktu darbība veidos pievienoto vērtību jau pirms tās tiešās darbības. Skultes un Iecavas infrastruktūras apkopes punktu pamatfunkcija būs nodrošināt Rail Baltica infrastruktūras – sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu – uzturēšanu. Tajos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti nepieciešamie materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 mm, tā arī pa 1520 mm platuma dzelzceļiem. Rail Baltica izbūves laikā posmā Igaunijas robeža – Rīga un Rīga – Lietuvas robeža apkopes punkti Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamās apstrādes. Turklāt šie punkti kalpos ne tikai Rail Baltica būvdarbu un ekspluatācijas nodrošināšanai, bet vēlāk arī būs stimuls teritoriju attīstībai, piemēram, šajās vietās veidojot industriālās zonas u.tml.,” skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.
Līguma izpildes laiks – 20 kalendāra mēneši no līguma spēkā stāšanās dienas ar iespēju pagarināt līguma izpildes laiku. Autoruzraudzības termiņš ir līdz būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs.
Kandidātam iepriekšējo septiņu gadu laikā (2013.-2019.g.) un 2020. gadā līdz pieteikuma iesniegšanas dienai ir jābūt minimālai profesionālai pieredzei šādu būvprojektu izstrādē:
sliežu ceļi – 1435 mm vai 1520 mm standarta platuma dzelzceļa apkalpes vietas vai stacijas pārbūves vai jaunbūves projektēšana ar izvērsto sliežu ceļu garumu vismaz vienu kilometru viena būvprojekta ietvaros; autoceļa pārbūves vai jauna autoceļa ar asfaltbetona brauktuves virskārtas platību vismaz 5 000 m2 vai kopējo ceļu garumu vismaz vienu kilometru ar vismaz vienu vienlīmeņa krustojumu un vismaz vienas gājēju pārejas projektēšanā; publiskas ēkas vai ražošanas ēkas jaunbūves projektēšanā ar kopējo platību vismaz 2 000 m2; degvielas uzpildes stacijas vai lokomotīvju ekipēšanas punkta (t.sk. ar degvielas uzpildes funkciju) ar degvielas glabāšanas tvertnēm jaunbūves projektēšanā. Kandidāta norādīto būvobjektu kopējām būvprojektēšanas izmaksām ir jābūt vismaz 1 milj. eiro bez PVN.
Kandidāta vidējam gada finanšu neto apgrozījumam iepriekšējos trijos finanšu gados (t.i., 2017., 2018. un 2019.g.) ir bijis jābūt vismaz 1 100 000 eiro, kā arī 2019. gadā - pozitīvam pašu kapitālam (kopējie līdzekļi - kopējās saistības) un tekošās likviditātes koeficientam (apgrozāmie līdzekļi/īstermiņa saistības) uz 2019.gada 31.decembri ir bijis jābūt vismaz 1,00.