Rail Baltica izbūvei no 9. augusta ierobežos satiksmi Rīgā, Lāčplēša ielā
Turpinoties intensīviem Rail Baltica trases būvniecības darbiem Rīgas centrā, no 9. augusta būs satiksmes ierobežojumi Rīgā, Lāčplēša ielā. Projekta būvnieks BERERIX sāks dzelzceļa tiltu, pārvadu un viadukta būvniecības darbus, kas sāksies ar Lāčplēša ielu, bet no augusta vidus turpināsies Dzirnavu ielā un virzīsies uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas pusi. Neviena no ielām gājējiem, autobraucējiem vai sabiedriskajam transportam pilnībā netiks slēgta (iespējams – naktīs). Ņemot vērā, ka veicamie darbi ir apjomīgi un sarežģīti, un to izpilde jāplāno tā, lai pēc iespējas minimāli iejauktos pilsētas satiksmes organizācijā, tie turpināsies līdz 2023. gada vasarai.
Ar aktuāliem satiksmes ierobežojumiem Rail Baltica izbūves ietvaros var iepazīties šeit
Satiksmes un gājēju plūsmas ierobežojumi Lāčplēša ielā posmā no Kalupes ielas līdz Satekles ielai ir paredzēti no 9. augusta līdz 2023. gadam. Satiksme tiks organizēta pa vienu joslu katrā braukšanas virzienā. Gājējiem un velobraucējiem tiks nodrošināta droša pārvietošanās, t.sk. pagaidu pāreja pie Kalupes ielas. Lāčplēša ielā paredzēti inženiertīklu pārbūves darbi, un septembrī – jaunā dzelzceļa pārvada pār Lāčplēša ielu būvniecības sākums.
Rail Baltica trases izbūves rezultātā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu Lāčplēša ielas posmu: iela mainīs savu asi, tiks izveidotas divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā, tiks izveidots mūsdienīgs, plats veloceļš, gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, t.sk., ar regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz pat stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla jeb vadlīnija.
Satiksmes un gājēju plūsmas ierobežojumi Dzirnavu ielā posmā no Abrenes ielas līdz Satekles ielai plānoti no augusta vidus līdz 2023. gadam. Tiks nodrošināta viena braukšanas josla katrā braukšanas virzienā un gājējiem un velobraucējiem droša zonas šķēršošana. Dzirnavu ielā plānots mainīt un pārveidot apakšzemes komunikācijas un inženiertīklus, un iela tiks sagatavota tālākiem pārvada būvniecības darbiem. Vēlāk rudenī tiks uzsākti arī esošā dzelzceļa tilta demontāžas un jauna pārvada būvniecības darbi.
Rail Baltica trases izbūves rezultātā Rīgas iedzīvotāji un viesi iegūs funkcionāli uzlabotu un pārredzamu Dzirnavu ielas posmu. Ielai tiks izveidotas trīs pilnvērtīgas auto joslas, tiks izveidots mūsdienīgs, plats veloceļš abās ielas pusēs, gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā. Uzejas uz dzelzceļa platformām būs ielas austrumu pusē (šobrīd ir rietumu pusē), kā arī tiks izveidots šķērsošanai drošāks krustojums ar Dzirnavu/Abrenes/Turgeņeva ielu, plānoti pārredzamāks saslēgums ar Kļavu ielu, un būs iespējas pārveidot Dzirnavu ielu lokālplānā paredzētajai vienvirziena satiksmei.
Jāpiebilst, ka Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā turpinās arī darbi uz dzelzceļa ceļiem no dzelzceļa tilta pār Daugavu līdz pat Lāčplēša ielai.
Jau ziņots, ka signalizācijas un citu inženierkomunikāciju izbūves, pārcelšanas darbos ir izbūvēti ap 80 % jaunās dzelzceļa un inženierkomunikāciju apakšzemes infrastruktūras, kā arī lielākā daļa (70-90 %) projekta pilsētas infrastruktūras – elektrotīkli, telekomunikāciju tīkli, siltumtīkli, kanalizācija un ūdensvadi.
Ir sākušies ar sliežu nomaiņu saistītie būvdarbi un sagatavošanās intensīviem virszemes stacijas ēkas būvniecības darbiem.
Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla projektā būvniecības darbi norit Rīgas Dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā, kas ir sagatavots jaunās stacijas ēkas būvdarbiem un jauno Eiropas platuma un vairāku esošā 1520 mm sliežu ceļu izbūvei.
Tuvāko mēnešu laikā plānots sākt arī stacijas ēkas būvniecību jeb ēkas pāļu urbšanu un pamatu likšanu. Intensīvi būvdarbi šajā zonā norisināsies līdz pat 2023. gada vidum, to laikā stacijas apmeklētājiem tiks nodrošināta iespēja droši nokļūt stacijas ēkā un pārvietoties ar vilcienu.
Darbi šai projektā norit pa posmiem - tā, lai neietekmētu iedzīvotāju, viesu un sabiedriskā transporta plūsmu. Ar būvniecību pa posmiem var iepazīties interaktīvajā kartē šeit.